تیم‌هایی که رکورددار فتح جام ملت‌های اروپا هستند

تیم‌هایی که رکورددار فتح جام ملت‌های اروپا هستند

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی اسپانیا با قهرمانی در رقابت های یورو 2024 حالا تبدیل به پر افتخار ترین تیم در تاریخ رقابت های جام ملت های اروپا شده است.

به گزارش فوتبالی ، شب گذشته تیم ملی اسپانیا در فینال رقابت های یورو 2024 به مصاف تیم ملی انگلیس رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تیم ملی اسپانیا با این پیروزی حالا برای چهارمین بار قهرمان یورو شده است و تبدیل به پر افتخار ترین تیم در تاریخ یورو شده است. پس از تیم ملی اسپانیا، تیم ملی آلمان قرار می گیرد که سه بار در تاریخ خود قهرمان رقابت های یورو شده است. اسپانیا با قهرمانی در یورو 2024 از تیم ملی آلمان که سه قهرمانی داشت، سبقت گرفت.

تیم ملی ایتالیا که قهرمان یورو 2020 شد، سومین تیم پر افتخار تاریخ یورو است. ایتالیایی ها دو بار قهرمان بازی های جام ملت های اروپا شده اند. تیم ملی فرانسه هم در تاریخ خود دو بار توانسته است فاتح رقابت های جام ملت های اروپا شود.

فوتبال اسپانیا به طور کلی بازیکنان جوان و آینده داری دارد و این بازیکنان می توانند یک نسل طلایی دیگر را مثل سال های 2008 تا 2012 برای لاروخا رقم بزنند.

1471