وداع اسطوره تیم ملی فرانسه پس از یورو 2024

وداع اسطوره تیم ملی فرانسه پس از یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی - اولیویر ژیرو اعلام کرد که یوروی پیش رو آخرین تورنمنت او در سطح فوتبالی ملی خواهد بود و بعد از آن از تیم ملی فرانسه کناره گیری می کند.

به گزارش فوتبالی، ژیرو پس از یورو از تیم ملی فرانسه بازنشسته می شود. این مهاجم باتجربه بخشی از دوران طلایی تیم ملی کشورش زیر نشر دشان بوده است. دشان همیشه به ژیرو باور داشته است و حالا این مهاجم در سن 37 سالگی تصمیم گرفته که از تیم ملی کشورش کناره گیری کند. 

ژیرو در مصاحبه با اکیپ در این باره گفت:" این آخرین تورنمنت من در تیم ملی فرانسه خواهد بود. قطعا دلم برای تیم ملی خیلی تنگ خواهد شد. باید راه را برای جوان ها باز کنیم. باید مراقب باشی که یک فصل اضافی، برایت زیاد نباشد. باید تعادل درستی را پیدا کنی. همیشه گفته ام که وقتی که بدنم نیاز داشته باشد، متوقف می شوم. فکر می کنم که دو سال خوب باقی مانده است اما تا جایی که به تیم ملی فرانسه مربوط است، فکر می کنم که به پایان مسیرم رسیده باشم."

ژیرو 131 بازی در تیم ملی فرانسه داشته که 57 گل به ثمر رسانده است. او در جام جهانی قطر از رکورد 51 گل تیری آنری عبور کرد و از سویی به مسن ترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه تبدیل شد. مهاجم سابق آرسنال و چلسی تصمیم گرفته که به دوران حضورش در فوتبال اروپا نیز خاتمه ببخشد. او با باشگاه لس آنجلس اف سی قرارداد امضا کرده و قرار است که در کنار هموطنش هوگو لوریس بازی کند. 

4125