سوال روز/ آیا رامین رضاییان حرف‌های دو سال پیش را فراموش کرده است؟

سوال روز/ آیا رامین رضاییان حرف‌های دو سال پیش را فراموش کرده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- رامین رضاییان در حالی به استقلال پیوست که خوش‌بین‌ترین هواداران این تیم هم فکر چنین انتقالی را نمی‌کردند.

به گزارش فوتبالی، ساعتی پیش، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انتقال سال‌های اخیر فوتبال ایران انجام شد و رامین رضاییان که دو فصل گذشته را در سپاهان بازی کرده بود به استقلال پیوست. این در حالی بود که هواداران پرسپولیس از چند روز پیش منتظر آمدنِ او به تیم خودشان بودند.

اولین شایعات انتقال رضاییان به استقلال یک هفته پیش در رسانه‌ها منتشر شد اما هواداران هر دو تیم به ویژه پرسپولیسی‌ها، این شایعه را بازی رسانه‌ای قلمداد کردند و مطمئن بودند چنین اتفاقی نخواهد افتاد. دلیل این اطمینان اما یک مصاحبه نه چندان قدیمی از رضاییان بود که در آن به صراحت گفته بود هرگز به استقلال نخواهد رفت!

او دوشنبه شب 9 خرداد 1401 در برنامه فوتبال برتر و در مصاحبه با محمد حسین میثاقی گفته بود:" می‌خواهم بگویم من معرفتم را همیشه برای پرسپولیس با جان و دلم گذاشته‌ام. همیشه هم گفته‌ام ارتباط من با هواداران پرسپولیس قلبی و دلی است و هیچ وقت ناراحت‌شان نمی‌کنم. در اوج ناراحتی اتفاقاتی افتاد که من می‌توانستم تغییر تیم بدهم و دیده‌ام در نسل امروزی که تغییر تیم داده‌اند و جابجا شده‌اند. وقتی از من خواستند که به یک تیمی بروم و حتی 20 میلیارد تومان هم به من پیشنهاد دادند من گفتم می‌شود با من در این باره حرف نزنید؟ من به پیشنهاد استقلال هم کاری ندارم و نمی‌خواهم به کسی و حتی هواداران استقلال هم بی‌احترامی کنم. اگر هواداران استقلال ناراحت شوند، من چه چیزی بدست می‌آورم؟ بازیکنان استقلال هم نباید هواداران استقلال را ناراحت کنند و چنین کاری کنند. این همه هواداری که من را دوست دارند و من را تشویق کرده‌اند به خاطر 10 -20 میلیارد تومان و اصلا دنیایی پول به من بدهند هیچ وقت نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم و حرمت پیراهنی که تنم است را حفظ نکنم!"

جالب این که رضاییان قبلا هم این ادعا را مطرح کرده بود. اواخر اسفند سال 1395 و پس از درگیری رضاییان با علی علیپور بود که برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت این تیم هر دو بازیکن را اخراج کرد. البته علیپور با معذرت خواهی به تیم برگشت اما رامین این کار را نکرد. 

چند روز بعد هم جلسه‌ای برای تعیین تکلیف رضاییان در باشگاه پرسپولیس برگزار شد و در نهایت علی اکبر طاهری مدیر عامل وقت پرسپولیس اعلام کرد رضاییان می‌تواند باشگاه آینده‌اش را انتخاب کند! رضاییان هم بعد از خروج از باشگاه پرسپولیس بدون اینکه با خبرنگاران صحبت کند سوار ماشین شد و محل باشگاه را ترک کرد. در این میان یکی از هوادارانی که مقابل باشگاه حضور داشت از این بازیکن درباره شایعه استقلالی شدنش پرسید که رضاییان عنوان کرد به هیچ عنوان به استقلال نمی‌رود. خبر این اتفاق و صحبتی که رضاییان کرد در همه رسانه‌ها هم منتشر شد.

اما امروز و دو سال بعد از آخرین مصاحبه رامین درباره شایعه پیوستنش به استقلال که توسط او تکذیب شد، رسما به استقلال پیوست. او که در پرسپولیس شماره 27 را به تن می‌کرد حالا پیراهن شماره 10 استقلال را خواهد پوشید. 

البته در دنیای فوتبال و دنیای حرفه ای گری فوتبال، نمی شود به حرفهایی که بازیکنان در گذشته می زنند، زیاد اعتماد کرد و ممکن است اتفاقات، مسیر همه چیز را عوض کنند.

1359