پرسپولیس و سرمربیان سابق در لیگ برتر؛ 50 درصد برد

پرسپولیس و سرمربیان سابق در لیگ برتر؛ 50 درصد برد

پایگاه خبری فوتبالی - پرسپولیس این هفته برابر فولاد قرار می‌گیرد و این یعنی رویارویی با یحیی گل‌محمدی که سابقه هدایت قرمزها را در لیگ برتر داشته و با آنها 4 بار فاتح این بازیها شد.

به گزارش فوتبالی، با احتساب لیگ‌های نوزدهم و بیست و سوم. این رویارویی شماره 41 پرسپولیس با مربیانی است که سابقه هدایت این تیم را داشته‌اند. در 40 بازی قبلی، پرسپولیس 20 بار برنده شده، 11 بار شکست خورده و 9 بازی هم برنده نداشته است. 

مصاف‌های این مربیان با پرسپولیس پیش از اینکه روی نیمکت قرمزها بنشیند، محاسبه نشده است. این یعنی آمار وینکو با فولاد برابر پرسپولیس در لیگ دوم یا گل‌محمدی با صبا در لیگ‌های هفتم و دوازدهم، درنظر گرفته نشده چراکه این دو مربی در آن مقطع، سابقه هدایت پرسپولیس را نداشتند.

* وینکو بگوویچ: 4 بازی


  در لیگ سوم روی نیمکت پرسپولیس نشست. بگوویچ پس از ترک قرمزها، 4 بار برابر آنها قرار گرفت که همگی به عنوان سرمربی پاس همدان بود. او موفق به شکست دادن پرسپولیس نشد.

لیگ هفتم: یک برد پرسپولیس و یک مساوی

لیگ هشتم: 2 برد پرسپولیس

* مصطفی دنیزلی: یک بازی


  هدایت پرسپولیس را در لیگ ششم برعهده داشت. در نیمه دوم لیگ یازدهم هم روی نیمکت آنها نشست. تنها تقابلش با پرسپولیس پس از ترک این تیم، در لیگ نوزدهم با تراکتور بود.

لیگ نوزدهم: باخت پرسپولیس

* افشین قطبی: یک بازی


  هدایت پرسپولیس را در لیگ هفتم و بخشی از لیگ هشتم برعهده داشت. روی نیمکت تیم دیگری در لیگ برتر ننشست تا لیگ هجدهم که هدایت فولاد را برعهده گرفت.

لیگ هجدهم: باخت پرسپولیس

* زلاتکو کرانچار: 8 بازی


  در ابتدای لیگ نهم، سرمربی پرسپولیس شد ولی این همکاری بعد از 21 بازی به پایان رسید. کرانچار سپس هدایت سپاهان را برعهده و 8 بازی برابر پرسپولیس قرار گرفت.

لیگ یازدهم: 2 مساوی

لیگ دوازدهم: یک برد و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ سیزدهم: یک برد و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ هفدهم: یک برد برای پرسپولیس و یک مساوی

* علی دایی: 12 بازی


  در دو مقطع هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. پس از کرانچار در اواخر لیگ 9 تا پایان لیگ 10 و سپس از لیگ 13 تا اوایل لیگ 14. 12 بار پس از ترک پرسپولیس برابر آنها قرار گرفت.

لیگ یازدهم (راه‌آهن): یک مساوی و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ دوازدهم (راه‌آهن): یک برد و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ پانزدهم (صبا): یک برد و یک مساوی برای پرسپولیس

لیگ شانزدهم (نفت): 2 برد برای پرسپولیس

لیگ هفدهم (سایپا): یک برد و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ هجدهم (سایپا): یک برد و یک مساوی برای پرسپولیس

* حمید استیلی: 2 بازی


  هدایت پرسپولیس را در لیگ یازدهم برعهده گرفت ولی این همکاری فقط تا نیم‌فصل ادامه پیدا کرد. استیلی سپس 2 بار برابر قرمزها قرار گرفت و در هر دو بازی شکست خورد.

لیگ چهاردهم (راه‌آهن): یک برد برای پرسپولیس

لیگ شانزدهم (ملوان): یک برد برای پرسپولیس

* یحیی گل‌محمدی: 11 بازی


  در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم، سرمربی پرسپولیس و جانشین مانوئل ژوزه شد. در نیمه دوم لیگ نوزدهم به این تیم برگشت و جای کالدرون را گرفت. تا پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم هم هدایت قرمزها را در دست داشت. او پس از قبول سرمربیگری قرمزها، 11 بار برابر پرسپولیس قرار گرفت.

لیگ سیزدهم (نفت): یک مساوی و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ چهاردهم (ذوب‌آهن): یک برد و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ پانزدهم (ذوب‌آهن): یک مساوی و یک باخت برای پرسپولیس

لیگ هفدهم (تراکتور): 2 برد برای پرسپولیس

لیگ هجدهم (پدیده): 2 برد برای پرسپولیس

لیگ نوزدهم (پدیده): یک باخت برای پرسپولیس

* حمید درخشان: یک بازی


  در لیگ چهاردهم، این فرصت را پیدا کرد که سرمربی پرسپولیس شود. درخشان بعد از ترک قرمزها، یک بار با نفت برابرشان قرار گرفت.

لیگ هفدهم: یک برد برای پرسپولیس

5390