قانون جدید AFC و دردسر قابل پیش بینی برای فدراسیون فوتبال ایران

قانون جدید AFC و دردسر قابل پیش بینی برای فدراسیون فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی - میزبانی تیم‌های ملی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با قانون جدیدی برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران با قرارگیری در صدر جدول گروه خود در مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ راهی دور نهایی انتخابی شد و در گروه A با تیم های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی قرار گرفت تا در صورت ایستادن در رتبه اول یا دوم گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود.

اما ای اف سی برای مرحله سوم انتخابی جام جهانی، الحاقیه‌ای برای برگزاری مسابقات داشته که مهم‌ترین بند آن شاید مربوط به اطمینانی باشد که فدراسیون‌ها بابت برگزاری مسابقات در زمین میزبان می‌دهند.

طبق این بند فدراسیون میزبان باید اطمینان حاصل کند که هیچ مسابقه فوتبال و یا هر رویداد دیگری حداقل هفت روز قبل از هر مسابقه تا یک روز پس از مسابقه در آن ورزشگاه برگزار نمی‌شود.

این قانون باعث خواهد شد تا در صورت اینکه تیم ملی میزبان مسابقه‌ای باشد، نباید هیچ مسابقه‌ای یک هفته قبل از انجام بازی ملی پوشان در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

با توجه به اینکه هر هفته یکی از تیم های استقلال و پرسپولیس در آزادی میزبان رقبای خود است، باید برنامه ریزی لیگ برتر قبل از میزبانی‌های تیم ملی به صورتی باشد که تا یک هفته قبل مسابقه ملی هیچ دیداری در آزادی برگزار نشود که به نظر می رسد این موضوع دردسرهای خود را خواهد داشت.

1997