مسعود شجاعی: خداحافظی‌ام از تیم ملی اجباری بود

مسعود شجاعی: خداحافظی‌ام از تیم ملی اجباری بود

پایگاه خبری فوتبالی- مسعود شجاعی می‌گوید خداحافظی‌اش از تیم ملی ناگهانی نبود بلکه اجباری بود.

به گزارش فوتبالی، مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی ایران شب و سرمربی فصل گذشته تیم هوادار، شب گذشته مهمان برنامه شبهای فوتبالی بود. او در بخشی از حرف‌هایش در این برنامه درباره تیم ملی و خداحافظی‌اش از این تیم توضیح داد.

شجاعی 87 بازی ملی انجام داد و 9 گل ملی در کارنامه‌اش ثبت کرد. اکثر دوران حضور او در تیم ملی در سال‌هایی گذشت که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بود. هر چند اولین بار توسط برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی ایران دعوت شده بود.

بعد از این که کی‌روش پس از جام‌ ملت‌های آسیا از ایران رفت و مارک ویلموتس آمد شجاعی باز هم به تیم ملی دعوت می‌شد. اما با آمدن اسکوچیچ به تیم ملی شجاعی دیگر به پیراهن تیم ملی را نپوشید. آخرین بازی او در تیم ملی بازی رفت با عراق در مسابقات مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 بود که با شکست دو بر یک تیم ملی همراه شد.

شجاعی در این باره گفت: «بعد از این که آقای اسکوچیچ آمد یک سری صحبت‌های اولیه با هم در منزل یکی از دوستان ایشان که دوست مشترک ما هم بود داشتیم. آقای احسان حاج صفی هم بود. در واقع همان دوست مشترک خواسته بود که این جلسه تشکیل شود. هنوز اردوی تیم ملی برگزار نشد. فکر می‌کنم به خاطر کرونا بود. در آن جلسه حرف‌‌هایی با هم زدیم. البته آقای اسکوچیچ باید توضیح بدهد که چرا اشکان دژاگه در آن جلسه حضور نداشت. به هر حال یکی دو ماه بعد قرار بود اردوی تیم ملی تشکیل شود. اما اسم من در لیست نبود. برای خودم سوال بود اما هیچ وقت نه از ایشان و نه از اطرافیانش دلیلش را نپرسیدم.»

شجاعی درباره این که در آن جلسه چه گذشت گفت: «در آن جلسه نشستیم بازی لیگ را تماشا کردیم. ما فردای آن روز با استقلال بازی داشتیم (در تیم نساجی) و پرسپولیس هم پس فردای آن روز بازی داشت که یادم نیست با چه تیمی بود. نشستیم بازی‌ها را دیدیم. درباره چند بازیکن از من پرسیدند. شناخت آنچنانی هم نداشتند. به هر بحث ما فنی بود. تمام شد و خداحافظی کردیم.»

شجاعی درباره این که خروجی آن جلسه چه بود گفت: «متوجه نشدم اصلا جلسه برای چه برگزار شد. من داشتم بازی می‌کردم. از نظر خودم و مربیانم هم آماده بودم. اما بعدا که دعوت نشدم این سوال برایم پیش آمد که آن جلسه برای چه بود. مثلا باید می‌گفتند که من نمی‌خواهم تو را به تیم ملی دعوت کنم ولی بیا به من کمک کن و اطلاعات بده. اما چیزی نگفتند! بعد دیدم اردوهای تیم ملی تشکیل می‌شود اما من دعوت نمی‌شوم. ولی دلیلی هم نداشت پیگیری کنم. خداحافظی هم به آن صورت نکردم. نه سور و ساتی. نه فرش قرمزی! یک روز آمدم یک روز هم رفتم.»

1359