خبر خوشحال‌کننده برای قلعه‌نویی و تیم ملی؛ مصدومیت محرمی به پایان رسید

خبر خوشحال‌کننده برای قلعه‌نویی و تیم ملی؛ مصدومیت محرمی به پایان رسید

پایگاه خبری فوتبالی- صادق محرمی بعد از پایان مصدومیت رباط صلیبی به تمرینات دیناموزاگرب برگشته و به نظر می‌رسد مشکلی برای حضور در اردوی شهریورماه تیم ملی فوتبال ایران نخواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، در بازی ایران مقابل امارات در جام ملت‌های آسیا بود که اتفاق تلخی برای صادق محرمی رخ داد. او از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و بلافاصله زانوی خود را جراحی کرد تا هر چه زودتر به میادین بازگردد. محرمی که به دلیل استحکام در فار تدافعی و همچنین ثبات در دفاع راست، جایگاه ویژه‌ای در تفکرات امیر قلعه‌نویی داشت، ادامه مسابقات را از دست داد و به کرواسی برگشت تا مراحل درمان خود را آغاز کند. فروردین ماه آخرین خبر از باشگاه دیناموزاگرب به تهران رسید. خبر این بود که محرمی تمرینات اختصاصی‌اش را زیر نظر پزشکان ادامه می‌دهد و ۴ ماه دیگر می‌تواند به زمین برگردد و در رقابت‌های رسمی شرکت کند.

محرمی که در رده‌های مختلف برای تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید بازی کرده، طی چند سال اخیر یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بزرگسالان نیز بوده و ۳۰ بازی در کارنامه‌اش ثبت کرده است. حالا اما خبر مهمی از کرواسی به ایران رسیده و امیر قلعه‌نویی را خوشحال کرده است. محرمی به تمرینات دیناموزاگرب برگشته و بدون مشکل پا به پای سایر بازیکنان دویده و عرق ریخته است. این یعنی او می‌تواند حتی در بازی‌های رسمی نیز برای دینامو بازی کند و همچنین در اردوی شهریورماه تیم ملی حاضر شود. با توجه به خط خوردن رامین رضاییان و مصدومیت محرمی، قلعه‌نویی به ناچار از آریا یوسفی و صالح حردانی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان استفاده کرد اما او حالا می‌تواند مدافع راست باتجربه دیناموزاگرب را در ترکیب تیم ملی داشته باشد.

تیم ملی دوازدهم شهریورماه به اصفهان می‌رود و چند جلسه در این شهر تمرین می‌کند. در تاریخ پانزدهم شهریور، تیم ملی به مصاف قرقیزستان می‌رود و قلعه‌نویی می‌تواند برای این بازی روی محرمی ریسک نکند و از بازیکنان دیگر استفاده کند. تیم ملی در تاریخ هفدهم شهریور مستقیم از اصفهان راهی العین امارات می‌شود تا بیستم شهریور با تیم ملی این کشور روبه‌رو شود. برای این بازی حساس، صادق محرمی می‌تواند در دسترس باشد. بخصوص که ایران نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد تا در جدول از رقیب دیرینه‌اش سبقت بگیرد. جالب اینکه اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، محرمی با امارات از فوتبال رفته و مقابل همین تیم به زمین برمی‌گردد.

دیناموزاگرب شنبه در لیگ کرواسی مقابل گوریسا بازی می‌کند و سپس چهارشنبه هفته آینده یک دیدار حساس در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا پیش رو دارد. دیناموزاگرب تا پایان هفته سوم لیگ کرواسی ۳ پیروزی مقابل ایسترا، اوسیک و سیبنیک به دست آورده با ۹ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است. این تیم در بازی رفت پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا هم موفق شده ۳ بر صفر قره‌باغ را در زاگرب شکست دهد اما برای بازی برگشت، رقیب برنامه‌های جدیدی به منظور غلبه بر نماینده کرواسی دارد. محرمی اما هم می‌تواند مقابل گوریسا در لیست دینامو قرار بگیرد و هم قره‌باغ.

تنها تفاوتی که شرایط فعلی محرمی با گذشته دارد، درخشش استفان ریستوفسکی ۳۲ ساله در پست دفاع راست دیناموزاگرب است. ریستوفسکی و محرمی در سال‌های اخیر رقابتی جدی در سمت راست خط دفاع قهرمان کرواسی داشته‌اند و حالا هم باید منتظر چنین اتفاقی باشیم. قبل از مصدومیت محرمی، سرمربی دینامو از ریستوفسکی در مرکز خط دفاع و بعضاً دفاع چپ استفاده کرد تا از هر دو نیروی مجرب خود در ترکیب اصلی سود ببرد. حالا و با دوری چند ماهه محرمی، ریستوفسکی ۳ بازی در سمت راست خط دفاع دینامو انجام داده و ۲ گل هم زده. یعنی اینکه او در اوج قرار دارد و محرمی کار مشکلی برای بازگشت به ترکیب اصلی دیناموزاگرب خواهد داشت.

با تمام این تفاسیر اما بازگشت محرمی خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود. این مدافع راست ۲۸ ساله که بی‌حاشیه و به دور از جنجال فوتبال خود را دنبال می‌کند، می‌تواند یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشد. او در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دفاع راست ثابت تیم اسکوچیچ بود و حالا هم می‌تواند این اتفاق را با حضور امیر قلعه‌نویی تجربه کند.

7474