ورود پرسپولیس به نقل و انتقالات با اسامی بزرگ؛ این سنگ‌ها علامت نزدن است؟

ورود پرسپولیس به نقل و انتقالات با اسامی بزرگ؛ این سنگ‌ها علامت نزدن است؟

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات خوب نبوده اما امروز خبر مذاکره با 3 بازیکن بزرگ مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، نقل و انتقالات تابستانی برای پرسپولیس اصلا خوب پیش نمی‌رود. معمولا تیمی که قهرمان لیگ برتر کشورش می‌شود اکثر بازیکنانش را حفظ می‌کند و خود بازیکنان هم ترجیح می‌دهند در تیمِ قهرمان بمانند. اما در اتفاقی عجیب پرسپولیس تا اینجا مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر را قطعا از دست داده است. 

علیرضا بیرانوند به شدت از این تیم فاصله گرفته و قرارداد گئورگی گولسیانی به پایان رسیده و به شکلی عجیبی هنوز مذاکره با این بازیکن شروع نشده است. عبدالکریم حسن به وضوح تمایل دارد از ایران برود. با علی نعمتی و عیسی آل کثیر هم هنوز توافقی انجام نشده است.

پرسپولیس در جذب بازیکنان جدید مثل مهدی لیموچی و علی علیپور هم توفیقی نداشته است. همه این اتفاقات باعث شده است که هواداران پرسپولیس در  فضای مجازی به شدت به مدیریت باشگاه حمله کنند و بابت این وضعیت عجیب توضیح بخواهند. احتمالا به همین دلیل است که ظرف چند ساعت گذشته خبر ورود جدی پرسپولیس به بازار نقل و انتقالات منتشر شده است. 

این خبرها حول محور نام‌های بزرگی منتشر شده است. رامین رضاییان، میلاد محمدی و کریم انصاری‌فرد بازیکنانی هستند که رسانه‌های نزدیک به باشگاه پرسپولیس خبر از مذاکره با آنها می‌‌دهند. حتی از قول مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس هم برخی اسامی مطرح شد. این نام‌ها قطعا هواداران پرسپولیس را خوشحال می‌کند اما جذب این بازیکنان چقدر امکان پذیر است؟

ساعتی پیش مصطفی لشگری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام یک استوری منتشر کرد که در آن نوشته بود: " امروز صحبت‌‌هایی را با برخی از هواداران عزیز پرسپولیس داشتم از هیچ بازیکنی در پروسه نقل و انتقالات نام نبرده و هر نام و نقل قول نسبت داده شده به اینجانب را تکذیب می‌کنم."

از دو حالت خارج نیست. یا پرسپولیسی‌ها می‌خواهند با تکذیب مذاکره با این نام‌ها، از هیجان و شتابزدگی که ممکن است در روند مذاکرات تاثیرگذار باشد جلوگیری کنند. یا این که واقعا جذب این نفرات با توجه به بودجه باشگاه و قیمت بالای آنها امکان‌پذیر نیست و باشگاه نمی‌خواهد تحت فشار افکار عمومی دست به خرید بازیکنان گران قیمت بزند. به هر حال 3 بازیکنی که امروز نام‌شان برای انتقال به پرسپولیس مطرح شده بزرگ و گران‌قیمت هستند و جذب‌‌شان دشوار. خیلی از هواداران پرسپولیس با شنیدن این نام‌ها به یاد ضرب‌المثل «سنگ بزرگ علامتِ نزدن است» افتاده‌اند.

رامین رضاییان؛ ابهام قرارداد و چند رقیب قدرتمند

گفته می‌شود یکی از اهداف پرسپولیس مدافع ملی‌پوشی است که فصل گذشته در سپاهان بازی کرد و در پایان فصل مدعی شد قراردادش تمام شده و بازیکن آزاد است. هر چند باشگاه سپاهان مدعی است که رامین با این تیم قرارداد دارد اما رضاییان روی موضع خودش مبنی بر آزاد بودن و جدایی از سپاهان پافشاری می‌کند. بخش قابل توجهی از هواداران پرسپولیس علاقه دارند رامین دوباره به این تیم برگردد. اما او چند پیشنهاد دیگر هم دارد. آن هم از تیم‌‌هایی که ظاهرا تمکن مالی بهتری از پرسپولیس دارند. جالب است که یکی از این پیشنهادها از باشگاه استقلال رسیده است اما  دو طرف بر سر مبلغ قرارداد اختلاف دارند. مدیران استقلال امیدوارند که بتوانند رضایت این بازیکن را برای حضور در این تیم جلب کنند. این خبر هم مطرح شده که رامین از دو باشگاه عربستانی و یک باشگاه از امارات هم پییشنهادهای خوبی دارد.

میلاد محمدی؛ قیمتِ بالا و حاشیه‌هایِ برادرِ استقلالی

برادران محمدی سال‌ها قبل اعلام کرده بودند که طرفدار متعصب پرسپولیس هستند و آرزو دارند در این تیم بازی کنند. اما سال گذشته مهرداد پیشنهاد خوبی از استقلال دریافت کرد و به این تیم رفت. قل دوم یعنی میلاد مدت زیادی نیست که به تیم آدانا دمیر اسپور ترکیه پیوسته است اما احتمال خروج عبدالکریم حسن از پرسپولیس باعث شده میلاد یکی از گزینه‌های جایگزینی مدافع قطری در پرسپولیس باشد. در این میان دو نکته وجود دارد. یکی این که برادر او بازیکن استقلال است. شاید آمدن میلاد به پرسپولیس باعث یک رقابت شدید خانوادگی بین این دو نفر ایجاد کند. اما این رقابت همان قدر که برای رسانه‌ها و هواداران دو تیم جذاب است برای این دو نفر می‌تواند دردسرساز شود. مقایسه دائمی مهرداد و میلاد می‌تواند روی کیفیت کار هر دو نفر تاثیر منفی بگذارد. بنابرین خیلی منطقی نیست که وقتی مهرداد در استقلال بازی می‌کند میلاد به پرسپولیس بیاید. مساله دوم هم این است میلاد چند فصل در خارج از ایران بازی کرده و درآمد دلاری خوبی داشته است. بعید است پرسپولیس قادر به پرداخت مبلغی باشد که او در این سال‌ها گرفته است.

کریم انصاری‌فرد؛ همسری که به ایران نمی‌آید

آخرین نام بزرگی که خبرهایی درباره احتمال انتقالش به پرسپولیس مطرح شده کریم انصاری‌فرد است. او قبلا هم در پرسپولیس بازی کرده اما مدت‌هاست خارج از ایران بازی می‌کند. او در یونان ازدواج کرد و حالا یک فرزند دختر هم دارد. نه تنها امسال، نام او تقریبا هر سال برای بازی در لیگ ایران مطرح می‌شود. اما کریم ترجیح می‌دهد فعلا به ایران برنگردد. دلیلش هم مشخص است. همسرِ یونانیِ او تمایلی برای آمدن به ایران ندارد و این مساله مانع بزرگی بر سر راه بازگشت کریم به ایران و بازی در پرسپولیس است. البته گفته می‌شود تراکتور هم علاقه دارد این بازیکن را به لیست بازیکنانش اضافه کند. اما پرسپولیس و تراکتور تفاوتی ندارند. کریم به دلیل بی‌میلیِ همسرش برای زندگی در ایران، نمی‌تواند به هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری برود و اولویت‌های اولش بازی در کشورهای خارجی است.

1359