گاریدو مثل کالدرون؛ چه شباهت‌های انکارناپذیری دارند!

گاریدو مثل کالدرون؛ چه شباهت‌های انکارناپذیری دارند!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس لیگ بیست و چهارم را با سرمربی جدیدش چندان خوب شروع نکرده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس لیگ بیست و چهارم را با هدایت خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید اسپانیایی‌اش آغاز کرده است و در دو بازی اول مقابل تیم‌های ذوب آهن و تراکتور با تساوی متوقف شده است.

این نتایج باعث شده است که برخی از هواداران پرسپولیس و برخی کانال‌های هواداری این تیم در فضای مجازی شروع به انتقاد از این سرمربی کنند و آینده خوبی را برای پرسپولیس با گاریدو متصور نباشند.

حقیقت این است که نمایش پرسپولیس در این دو بازی اصلا دلچسب و راضی کننده نبوده است. حتی با این که پرسپولیس در هر دو بازی از حریفش عقب افتاده اما توانسته گل تساوی را بزند و از شکست فرار کند.

نارضایتی هواداران پرسپولیس البته فقط به نتایج برنمی‌گردد. بلکه آنها از نوع بازی و تاکتیک‌های نه چندان مشخص پرسپولیسِ گاریدو هم ناراضی هستند. چرا که با فوتبالی که در سال‌های اخیر از پرسپولیسِ برانکو، اوسمار و حتی یحیی گل‌محمدی دیده‌اند تفاوت دارد.

اما به نظر می‌رسد این انتقادات عجولانه و کمی غیر منصفانه است. گاریدو در حالی سرمربی پرسپولیس شد که هیچ شناختی از پرسپولیس و فوتبال ایران نداشت. اما مربیان قبلی پرسپولیس این طور نبودند.

برانکو سال‌ها در تیم امید و بزرگسالان ایران کار کرده بود که سرمربی پرسپولیس شد. اما حتی او هم در شروع لیگ پانزدهم نتایج بسیار بدی گرفت و در پایان هفته چهارم پرسپولیس را در رده شانزدهم جدول قرار داد. 

ماجرا درباره یحیی گل‌محمدی هم همین طور بود. یحیی سال‌ها قبل مدت کوتاهی در پرسپولیس سرمربیگری کرده بود. بعد هم در تیم‌هایی مثل نساجی، ذوب آهن، تراکتور و پدیده (شهرخودرو) تجربه کسب کرده بود.

حتی اوسمار ویرا هم آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را کسب کرد پیش از آن که سرمربی پرسپولیس شود یک فصل و نیم دستیار یحیی بود و در این مدت به شناخت بسیار خوبی از بازیکنان پرسپولیس رسیده بود.

در این بین فقط یک نفر وضعیتی شبیه به وضعیت گاریدو داشت. او کسی نبود جز  گابریل کالدرون که بعد از برانکو و در لیگ نوزدهم سرمربی پرسپولیس شد. او با پرسپولیس در 6 بازی ابتدایی فصل 3 برد و 3 باخت به دست آورد. نتایجی که راضی کننده نبود و حتی زمزمه‌های برکناری‌اش هم به گوش رسید. اما در هر صورت ماند و پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کرد و بعد رفت.

شرایط گاریدو هم مثل کالدرون است. او هم مثل کالدرون فصل را خوب شروع نکرده است. از قضا قرعه پرسپولیس در این فصل مثل قرعه پرسپولیس در زمان کالدرون در هفته‌های ابتدایی بسیار دشوار است. 

این را هم باید در نظر بگیریم که پرسپولیس قبل از شروع فصل جدید چند بازیکن قدیمی را که نقشی محوری در این تیم داشتند از دست داده و پر کردن جای خالی آنها کار دشوار و زمان‌بری است. حتی مساله آماده نبوده ورزشگاه آزادی و کم بودن حضور هواداران در بازی‌های مثلا خانگی کار را برای سرمربی اسپانیایی سخت‌تر کرده است.

در هر صورت روشن است که نمی‌شود با این دو بازی عملکرد گاریدو را قضاوت کرد و باید به او هم مثل کالدرون زمان داد. اما گاریدو هم باید هرچه زودتر نشانه‌های تغییر و پیشرفت را در تیمش بروز بدهد. در این صورت او حمایت هواداران را هم خواهد داشت.

1359