بازی شماره 200 محمدرضا اخباری در لیگ برتر؛ قارتالِ دور از خانه

بازی شماره 200 محمدرضا اخباری در لیگ برتر؛ قارتالِ دور از خانه

پایگاه خبری فوتبالی - برد خانگی 2 صفر گل‌گهر برابر استقلال خوزستان، روز ویژه‌ای را برای محمدرضا اخباری ثبت کرد. 

به گزارش فوتبالی، او در دویستمین بازی لیگ برتری‌اش بالاخره توانست بعد از 106 روز درون دروازه گل‌گهر کلین‌شیت کند. دروازه‌بان متولد اصفهان که در لیگ قبل به استقلال و در این فصل به پرسپولیس، لینک شده بود حالا 200 بازی در این بازیها انجام داده و آمارش چنین است: 197 گل خورده، 77 کلین‌شیت، 14 اخطار و یک اخراج.

* سایپا

  اولین حضور اخباری در لیگ برتر مربوط است به لیگ سیزدهم. انگین فیرات در آخرین بازی فصل تصمیم گرفت او را برابر صبا درون دروازه سایپا قرار دهد. اخباری در همان اولین بازی، اولین کلین‌شیت لیگ برتری‌اش را هم رقم زد. او با پیراهن سایپا در 25 بازی دیگر هم به زمین رفت و در دوره‌های 14 و 17 بازیکن این تیم بود.

* تراکتور

  بخش اعظمی از دوران لیگ برتری اخباری با پیراهن تراکتور سپری شد: 144 بازی از 200 بازی. او از لیگ 15 تا پایان لیگ 22 درون دروازه تبریزی‌ها حضور داشت جز لیگ هفدهم که پس از دوران سربازی به سایپا برگشت. اخباری وداعی تلخ با تراکتور پس از 7 فصل حضور در این تیم داشت؛ او در آخرین بازی‌اش برای آنها 7 گل از استقلال خورد و اگر واکنش‌های طلایی‌اش نبود شاید گلهای خورده‌اش 2رقمی هم شده بود.

* گل‌گهر

  سومین و فعلا آخرین تیم اخباریِ 31 ساله در تاریخ لیگ برتر، گل‌گهر است. او از ابتدای لیگ 23 راهی سیرجان شد و درون دروازه این تیم قرار گرفت. با پیراهن گل‌گهر هم بازی شماره 200 او در این رقابتها رقم خورد.

* آمار کلی

  محمدرضا اخباری را می‌توان در دسته دروازه‌بان‌هایی قرار داد که عملکردی استاندارد در تاریخ لیگ برتر داشته و جزو گلرهای خوب قلمداد می‌شوند. دروازه اخباری بیشتر از هر تیمی برابر استقلال باز شده: 26 بار. روی پله بعدی 21 گل خورده از ذوب‌آهن قرار دارد و سپس پرسپولیس و سپاهان با 19 گل خورده دیده می‌شوند. او بیشتر از هر تیم دیگری برابر فولاد کلین‌شیت کرده است: 7 بار. اخباری برابر پیکان، صنعت نفت و شهرخودرو هم در 5 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. او به طور متوسط در هر بازی لیگ برتری، یک گل خورده و در تقریبا 40 درصد بازیها، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

5390