بیانیه سازمان لیگ درباره خبر ممنوعیت صدور کارت مربیگری‌ برای نکونام و کادرفنی استقلال؛ شائبه‌ها بیشتر شد!

بیانیه سازمان لیگ درباره خبر ممنوعیت صدور کارت مربیگری‌ برای نکونام و کادرفنی استقلال؛ شائبه‌ها بیشتر شد!

پایگاه خبری فوتبالی - غیبت نام سرمربی استقلال در لیست عوامل بازی این تیم با ملوان شائبه‌هایی را به وجود آورده است. 

به گزارش فوتبالی، روز جمعه و دقایقی قبل از شروع بازی تیم‌های استقلال و ملوان بندر انزلی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین لیست بازیکنان، مسئولان و مربیان دو تیم و همچنین عوامل اجرایی مسابقه در اختیار خبرنگاران قرار گرفته و در رسانه‌ها منتشر شد.

در این لیست نکته خاصی جلب توجه می‌کرد. نکته این بود که در این لیست خبری از نام مربی، مدیر و مدیر رسانه‌ای استقلال نبود. این در حالی که در ستون مربوط به تیم ملوان همه این نام‌ها درج شده بود. این اتفاق در بازی هفته دو سه تیم دیگر هم افتاده بود.

روز جمعه هم با این که نام جواد نکونام در لیست مسابقه نبود اما او هم کنار زمین حضور داشت.

امروز خبرگزاری ایسنا در این باره گزارش عجیبی منتشر کرد. ایسنا در این گزارش مدعی شد که  قرارداد اعضای کادر فنی استقلال هنوز در سازمان لیگ ثبت نشده اما کارت مربیگری برای آنان صادر شده است. نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و پاسخ سازمان لیگ را خواسته‌اند. همچنین نهادهای نظارتی به قراردادهای ۳ باشگاه دیگر هم ورود کرده‌اند.

ایسنا در ادامه این گزارش نوشته است: «باشگاه استقلال هنوز نتوانسته قرارداد اعضای کادر فنی‌اش را در سازمان لیگ ثبت کند اما کمیته نقل و انتقالات این سازمان اقدام به صدور کارت مربی‌گری آنها کرده تا ماجرا پیچیده‌تر شود.»

این گزارش در رسانه‌های دیگر و همچنین کانال‌های خبری در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای بازنشر شد و باعث شد کنجاوی‌ها در این باره به اوج برسد. تماس‌های خبرنگاران از جمله خبرنگار فوتبالی با سازمان لیگ باعث شد این سازمان یک بیانیه صادر کند.

بیانیه‌ای که خبر از قانونی بودنِ حضور نکونام روی نیمکت استقلال داد اما در کل از شائبه‌ها کم نکرد.

در بیانیه سازمان لیگ آمده است: «نقل و انتقالات کادر فنی و مربیان مانند بازیکنان نیست که فقط در بازه زمانی خاصی امکان تغییر کادر فنی وجود داشته باشد و هر لحظه از فصل کادر فنی و مربیان می‌توانند از تیمی جدا شوند یا با تیمی قرارداد امضا کنند. در هفته نخست لیگ برتر به دلایلی برای هیچ یک از مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌ها کارتی صادر نشد و فقط مجوز یک هفته‌ای به آنها داده شد. جواد نکونام سرمربی استقلال هم قراردادی سه ساله با باشگاه استقلال دارد که فصل گذشته این قرارداد در سازمان لیگ ثبت شده است. کارت مربیگری حمید رجبی از دیگر اعضای کادر فنی استقلال هم صادر شد اما به دلیل اینکه نکونام در آزمایش‌های پزشکی پیش فصل در مرکز ایفمارک حاضر نشد به همین دلیل مجوز حضورش روی نیمکت تیم با تعهد و پذیرش مسئولیت پزشکی از سوی مدیرعامل باشگاه توانست روی نیمکت تیم استقلال بنشیند.»

آن طور که از این گزارش برمی‌آید به دلیل اینکه قرارداد نکونام 3 ساله است و سال گذشته امضا و در سازمان لیگ ثبت شده است دیگر نیازی به ثبت قرارداد نیست. اما دلیل صادر نشدن کارت او صرفا عدم حضورش در آزمایش‌های پزشکی پیش‌فصل ایفمارک بوده است و دلیل دیگری ندارد.

در هر حال بیانیه سازمان لیگ شائبه‌ها را بیشتر کرد. به این دلیل که خبرگزاری ها و سایتها با اطمینان از این ماجرا خبر داده بودند و هر چند شنیده‌ها حتی پیش از شروع لیگ برتر حاکی از آن بود که ممکن است چند مربی به دلایلی کارت مربیگری را برای نشستن روی نیمکت دریافت نکنند!

1359