بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه از فوتبال ملی خداحافظی کرد

بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه از فوتبال ملی خداحافظی کرد

پایگاه خبری فوتبالی- پس از شکست تیم ملی فرانسه مقابل اسپانیا در مرحله نیمه نهایی یورو 2024، اولیویه ژیرو، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

به گزارش فوتبالی، اولیویه ژیرو را باید در دسته بازیکنان دست کم گرفته شده ده سال اخیر فوتبال دنیا قرار داد. بازیکنی که در آرسنال نه‌چندان خوب آرسن ونگر درخشان عمل می‌کرد و بعد به چلسی رفت و توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند. هم در آث میلان هم دوران موفقی را پشت سر گذاشت و پس از سال‌ها روسونری را به قهرمانی در اسکودتو رساند. او در تیم ملی هم فاتح جام جهانی 2018 روسیه شد.

این بازیکن در پایان مسابقه دو تیم فرانسه و اسپانیا در مرحله نیمه نهایی یورو 2024 که با برتری اسپانیایی‌ها همراه بود، از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد. ژیرو 137 بار برای خروس‌ها به میدان رفت و در طی این بازی‌ها توانست 57 بار با پیراهن تیم ملی فرانسه گلزنی کند و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی کشورش شود. ژیرو در جام جهانی 2018 و لیگ ملت‌های اروپا 2021 عنوان قهرمانی را به دست آورد. او در یورو 2016 فرانسه و جام جهانی 2022 قطر نیز نایب قهرمان شد.

این بازیکن در سال‌های اخیر نقش تاثیرگذاری در شکل بازی تیم دیدیه دشان داشت. او به خوبی برای وینگرهای تیمش فضاسازی می‌کرد و حالا ممکن است نبودش به تیم ملی فرانسه آسیب بزند.

نکته جالب این است که تیم ملی اسپانیا در دور یک چهارم نهایی هم توانسته بود به دوران ملی تونی کروس و توماس مولر پایان بدهد. باید دید آیا این روند در فینال یورو هم حفظ می‌شود یا خیر؟

 1428