فرصت کوتاه نویدکیا به مدیران مس؛ محرم نگران چیست؟

فرصت کوتاه نویدکیا به مدیران مس؛ محرم نگران چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- نویدکیا تا اواسط هفته آینده به مدیران مس رفسجان فرصت داده تا خواسته‌های او را برآورده کنند.

به گزارش فوتبالی، مس رفسنجان فصلی عجیب و غریب را پشت سر گذاشت. این تیم لیگ بیست و سوم را با هدایت ساکت الهامی شروع کرد و در پایان نیم‌فصل بعد از نتایج ضعیفی که با این مربی گرفت محرم نویدکیا را جانشین الهامی کرد.

مس با محرم نتایج بهتری گرفت و حتی نوع بازی‌های این تیم بیشتر از نتایجش جلب توجه کرد. آنها فصل را در رده دهم به پایان رساندند اما توانستند با شکست دادن تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتور به فینال جام حذفی برسند. هر چند در فینال مغلوب تیم قدرتمند سپاهان شدند.

با این وجود مس از اواخر سال گذشته وارد یک حاشیه عجیب و ویرانگر شد. مدارکی به دست آمد که مدیران سابق این باشگاه مرتکب تخلفاتی مثل رشوه به عوامل برگزاری مسابقات در سال‌های گذشته شده‌اند و این پرونده تبدیل به بزرگ‌ترین پرونده فساد در فوتبال ایران شد.

با این وجود آنها فصل را با نایب قهرمانی در جام حذفی به پایان رساندند و این باعث شده است که مدیران فعلی مس رفسنجان خواستار ادامه همکاری با محرم نویدکیا باشند. نکته این است که قرارداد محرم با مس رفسنجان یک و نیم ساله است. اما در قرارداد او بند جدایی وجود دارد و اگر تمایلی به همکاری نداشته باشد، می‌تواند جدا شود.

حسین پورمحمدی مدیر عامل باشگاه مس درباره وضعیت نیمکت این تیم برای فصل آینده گفته است: «آقای نویدکیا با توجه به جو آرامی که باشگاه مس و همچنین شهر رفسنجان دارند، مشکلی نخواهد داشت که فصل آینده هم در تیم مس بماند. تنها مشکل آقای نویدکیا برای ادامه حضور در مس رفسنجان عدم تعیین بودجه باشگاه از سوی شرکت مس است.»

اما موضع محرم در این باره چیست؟ او در نشست خبری پس از بازی با سپاهان در جام حذفی گفته بود: «از باشگاه مس رفسنجان ممنونم. فوق‌العاده آدم‌های خوبی هستند، اما من دوست دارم کار حرفه‌ای انجام بدهم و بحث‌ها‌ی‌مان منظم باشد. اگر به جمع‌بندی می‌رسیم با مس ادامه می‌دهم ولی اگر به جمع‌بندی نرسیم نه.»

درست فردای آن روز باشگاه مس بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «هرچند رؤیای شیرین رفسنجان در آخرین گام محقق نشد، اما کار ما در اینجا به پایان نمی‌رسد. باشگاه صنعت مس رفسنجان در راستای استمرار این مسیر و روند موفقیت‌آمیز برای حضور قدرتمندانه با هدایت محرم نویدکیا در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران و پاسخگویی به انتظارات هواداران وفادارش آماده می‌شود.»

این موضع باشگاه مس است که دوست دارد با محرم ادامه بدهد اما محرم به تازگی به باشگاه مس اعلام کرده است که تا اواسط هفته بعد برای مس رفسنجان صبر می‌کند. او بات توجه به عملکرد خوبش پیشنهادهایی که از برخی تیم‌های دیگر دریافت کرده است و در صورت محقق نشدن خواسته‌هایش از سوی مس رفسنجان، با باشگاه‌های خواهانش وارد مذاکره خواهد شد.

درست است که نویدکیا از باشگاه مس خواسته است که همه امور و به ویژه مسائل مالی منظم باشد تا در این تیم بماند اما برخی معتقدند او از اتفاقات دیگری نگران است و مساله مالی مهم‌ترین دغدغه او نیست.

به نظر می‌رسد مشخص نبودن وضعیت مس برای فصل آینده در لیگ برتر اصلی‌ترین دغدغه محرم است. به هر حال بحث سقوط مس به دسته پایین‌تر به خاطر تخلفات بزرگی در این باشگاه رخ داده وجود دارد و همین حالا چند باشگاه به شدت پیگیر این پرونده هستند تا بتوانند به جای این تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند.

ممکن است این مساله بزرگ‌ترین نگرانی محرم باشد. او از ماندن مس در لیگ برتر مطمئن نیست و اصلا دوست ندارد در لیگ یک مربیگری کند. آن هم در حالی که از چند تیم لیگ برتری پیشنهادات خوبی دارد.

1359