توضیحات جدید قوه قضاییه درباره پرونده فساد در فوتبال ایران؛ تعداد متهمان به هشت نفر رسیده است!

توضیحات جدید قوه قضاییه درباره پرونده فساد در فوتبال ایران؛ تعداد متهمان به هشت نفر رسیده است!

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد متهمانی که در پرونده فساد در فوتبال ایران احضار شده‌اند به هشت نفر رسیده است.

به گزارش فوتبالی، ماجرای فساد در فوتبال ایران که مدتی است با پرونده باشگاه مس رفسنجان در فوتبال ایران مطرح شده است همچنان در حال پیگیری است و به نظر می‌رسد به زودی پای افراد و باشگا‌ه‌های دیگری هم به این پرونده باز خواهد شد.

نکته مهم درباره این پرونده این است که در رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های زیادی صورت می‌گیرد و ممکن است نام افراد و باشگاه‌های مختلفی که درگیر این پرونده می‌شوند مطرح شود اما تا وقتی که مقامات رسمی این خبرها را تایید نکنند نمی‌شود به آنها استناد کرد.

به همین دلیل کسانی که می‌خواهند از اخبار درست و تایید شده آگاه شوند باید به منابع معتبر و آنهایی که در این ماجرا مسئول هستند مراجعه کنند. قوه قضاییه سازمانی است که مستقیما با این پرونده ارتباط دارد و خبرهای موثقی از آن می‌دهد.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری که دیروز برگزار شد درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. یکی از مسائلی که در این نشست خبری مطرح شد و سخنگوی قوه قضایییه درباره آخرین وضعیت آنها توضیح داد مساله فساد در فوتبال و به طور مشخص پرونده باشگاه مس رفسنجان بود. 

جهانگیر در این باره گفت: «در این پرونده تاکنون ۸ متهم احضار شده‌اند که ۴ نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شده‌اند و ۴ نفر دیگر همچنان در بازداشت هستند. یکشنبه هفته جاری یکی از افرادی را که ادعا کرده در کمیته داوران نفوذ داشته و سکه اخذ کرده به جرم تحصیل مال نامشروع بازداشت کرده‌ایم. پرونده این افراد به دلیل تحصیل مالِ نامشروع بررسی می‌شود و تخلفات‌شان در زمان معین بیان خواهد شد. این افراد شامل مدیرعامل وقت باشگاه(مس رفسنجان)، معاون وقت باشگاه(مس رفسنجان)، رییس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال، رییس سابق برگزاری مسابقات لیگ برتر و رییس سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ و دو گزارشگر ورزشی هستند.» 

البته به نظر می‌رسد منظور جهانگیر از دو گزارشگر ورزشی، دو فعال رسانه‌‌ای و سردبیر دو رسانه ورزشی بوده است. چون هنوز پای هیچ گزارشگری به صورت رسمی به این پرونده باز نشده است و تنها در گمانه زنی ها نام برخی مجریان و گزارشگران مطرح شده است.

جهانگیر در ادامه توضیحاتش گفت: «برای این که حق باشگاه مس ضایع نشود باید این را گفت که در ابتدا خود باشگاه مس رفسنجان به مراجع ذی‌صلاح درباره این اتفاقات رقم خورده اطلاع‌رسانی کرده است. از دیگر باشگاه‌ها هم می‌خواهیم که اگر مورد فسادبرانگیزی دیدند به قوه قضاییه اطلاع دهند تا رسیدگی شود.»

البته بازرسی شرکت مجتمع ملی مس ایران به این فسادهای گسترده پی برد و سپس باشگاه مس رفسنجان درگیر این پرونده و مجبور به همکاری شد.

1359