بهترین میزبان‌های تاریخ لیگ برتر؛ رقابت خیلی خیلی نزدیک

بهترین میزبان‌های تاریخ لیگ برتر؛ رقابت خیلی خیلی نزدیک

پایگاه خبری فوتبالی - نتایجی که این فصل در بازیهای خانگی پرسپولیس، سپاهان و استقلال رقم خورد، چیدمان صدر جدول بازیهای خانگی تاریخ لیگ برتر را تغییر داد. 

به گزارش فوتبالی، سپاهان با از دست دادن رتبه دوم به پله سوم سقوط کرد، استقلال با گرفتن 91 درصد امتیازات بازیهای خانگی به پله دوم رسید و فاصله‌اش را با پرسپولیس کاهش داد و قرمزها با وجود باقی ماندن در صدر جدول، حالا با تیم دوم 7 امتیاز فقط فاصله دارند.

* پرسپولیس با 710 امتیاز

مقتدرترین میزبان تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس است با گرفتن 710 امتیاز از 351 بازی خانگی. آنها در خانه صاحب 205 برد شده و در 51 بازی شکست خورده اند. 95 بازی خانگی پرسپولیس هم بدون برنده تمام شده است. 

آنها در این فصل برای ششمین بار، یک دوره لیگ برتر را بدون شکست در بازیهای خانگی به پایان بردند: لیگ‌های هفتم، سیزدهم، شانزدهم، هجدهم، بیستم و بیست و سوم و از این نظر، صاحب بهترین رکورد تاریخ لیگ برتر هستند. پرسپولیس در سه فصل اخیر جدا از لیگ قهرمانان آسیا، از 9 جام موجود 4 جام گرفته است و می تواند با پیروزی در سوپرجام پیش رو، به پنجمین جامش برسد.

* استقلال با 703 امتیاز

گرفتن بیش از 90 درصد امتیازات بازیهای خانگی در این فصل باعث شد استقلال با یک پله صعود، جای سپاهان را بگیرد و اختلاف امتیازی‌اش با پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را از 11 به 7 امتیاز کاهش دهد. آبی‌ها از هر بازی خانگی به طور میانگین 2.003 امتیاز گرفته‌اند: 703 امتیاز از 351 میزبانی. 

برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر بود که استقلال یک فصل را بدون باخت در بازیهای خانگی تمام کرد: لیگ‌های پنجم، بیست و یکم و بیست و سوم. این پیشرفت ویژه را استقلال مدیون نتایج 3 فصل اخیرش است که فقط یک بار در 45 بازی خانگی شکست خورد. البته استقلال در این سه فصل یک جام لیگ برتر با فرهاد مجیدی و یک سوپرجام با ساپینتو گرفته است. استلال در سه فصل گذشته جدا از لیگ قهرمانان آسیا، از 9 جام موجود، تنها دو جام گرفته است.

* سپاهان با 702 امتیاز

وقتی لیگ بیست و دوم تمام شد، سپاهان دومین میزبان قدرتمند تاریخ لیگ برتر بود. آنها 10 امتیاز بیشتر از استقلال رده سومی داشتند و اختلاف‌شان با پرسپولیسِ صدرنشین 3 امتیاز بود. اما از دست دادن 13 امتیاز از 45 امتیاز میزبانی‌های این فصل، باعث شد اختلاف با پرسپولیس به 8 امتیاز برسد و رتبه دوم هم از دست برود. 

سپاهان توانسته از هر میزبانی‌اش در تاریخ لیگ برتر به طور متوسط 2 امتیاز بگیرد: 702 امتیاز از 351 بازی خانگی. آنها در لیگ‌های دهم و چهاردهم، فصل را بدون باخت خانگی به پایان برد و در هر دو فصل هم صاحب جام قهرمانی شد. سپاهان در سه فصل گذشته جدا از لیگ قهرمانان آسیا، از 9 جام موجود، یک جام گرفته و با پیروزی احتمالی در سوپرجام پیش رو، می تواند تعداد جام هایش را به دو جام برساند.

5390