آمار خلق موقعیت گل در لیگ بیست و سوم؛ صنعت نفت بالاتر از استقلال!

آمار خلق موقعیت گل در لیگ بیست و سوم؛ صنعت نفت بالاتر از استقلال!

 پایگاه خبری فوتبالی- در لیگی که گذشت، 16 تیم حاضر در مسابقات موفق به خلق 392 موقعیت گل شدند که سپاهان بهترین آمار ممکن را ثبت کرد.  

به گزارش فوتبالی، در مجموع 240 بازی که در فصل قبل برگزار شد، 392 خلق موقعیت گل به ثبت رسید که 12 درصد از این آمار متعلق به طلایی‌پوشان زاینده‌رود است.

 بر اساس آمار متریکا، سپاهان با 46 خلق موقعیت گل در رتبه اول، پرسپولیس با 41 خلق موقعیت گل دوم و تراکتور با 31 خلق موقعیت گل در رتبه سوم قرار دارند. در پایین این جدول هم نام  آلومینیوم اراک دیده می‌شود که فقط 15 خلق موقعیت گل داشت.   

از نکات عجیب آمار منتشرشده، حضور استقلال در رده هفتم است. آبی پوشان پایتخت در لیگ بیست و سوم تنها موفق به 22 خلق موقعیت گل شدند تا حتی پایین‌تر از ملوان با 26 خلق موقعیت گل، قرار بگیرند و یکی از دلایلی که مانع قهرمانی استقلال شد، سبک بازی تیم نکونام بود که در آن خبر چندان زیادی از خلق موقعیت گل نبود.  

دیگر مورد قابل توجه این آمار، حضور صنعت نفت آبادان در بالای این جدول است. اگرچه برزیل ایران در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرد اما صنعت نفت در جدول خلق موقعیت گل با خلق 26 موقعیت گل، در رده چهارم قرار گرفت و شاید اگر مهاجمان این تیم، قدر موقعیتهایشان را بهتر می‌دانستند، صنعت نفت، فصل آینده هم در لیگ برتر هم حضور داشت.

7899