طوفان هشتگی هواداران استقلال در فضای مجازی؛ نه به ماندن نکونام و حملات تند به هلدینگ خلیج فارس!

طوفان هشتگی هواداران استقلال در فضای مجازی؛ نه به ماندن نکونام و حملات تند به هلدینگ خلیج فارس!

پایگاه خبری فوتبالی- خبر آمدنِ والتر ماتزاری به پرسپولیس مخالفت هواداران استقلال با ادامه همکاری با نکونام را به اوج رسانده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که برآیند خبرهای هفته گذشته درباره سرنوشت همکاری استقلال و جواد نکونام به سمت جدایی و خداحافظی رفته بود اما روز گذشته و در چرخشی عجیب خبر رسید که مالک جدید باشگاه استقلال یعنی هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس با نکونام برای ادامه همکاری به توافق رسیده است. البته خبرگزاری برنا وابسته به وزارت ورزش و جوانان این خبر را داد اما رسانه های رسمی باشگاه استقلال، هیچ خبری درباره مانون نکونام در استقلال منتشر نکردند.

نکونام که در ابتدای لیگ بیست و سوم به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد با قراردادی 3 ساله به این تیم پیوست. قراردادی به ارزش 100 میلیارد تومان برای 3 فصل!

تا روزهای آخر فصل و شاید تا یک ماه مانده به پایان لیگ، به نظر می‌رسید نکونام جایگاه بسیار محکمی نزد هواداران استقلال دارد. در داخل باشگاه هم که با تغییر مالکیت، علی خطیر در یک اتفاق عجیب و احتمالا با هماهنگی جواد نکونام توسط هیات مدیره و البته اوکی دادن احمد شهریاری در هلدینگ برکنار شد تا بهانه های نکونام درباره اختلافش با مدیریت باشگاه به پایان برسد. 

نکونام هم احتمالا در یک پازل فنی به شهریاری وعده داده است که با رفتن خطیر، استقلال قهرمان لیگ برتر می شود. فرشید سمیعی و دو عضو دیگر هیات مدیره هم در این ماجرا با نکونام همراهی کردند و سمیعی هم احتمالا با انگیزه مدیرعامل شدن، سرپرست باشگاه شد. اتفاقی که البته تا این لحظه نیفتاده و او فقط یک سرپرست است.

استقلال که جام حذفی را از دست داده بود با ناکامی در کسب قهرمانی لیگ، سوپرجام را هم از دست داد تا ناگهان وضعیت برای نکونام تغییر کند.

طرفداران استقلال که بازی‌های نه چندان تماشایی تیم‌شان را به دلیل صدرنشینی در جدول، تحمل کرده بودند به یکباره تغییر موضع دادند و خواستار برکناری این سرمربی شدند. 

البته نکونام حتی بعد از نایب قهرمانی با استقلال در لیگ همچنان تعدادی حامی و طرفدار هم داشت اما عدد آنها در مقابل مخالفان و منتقدانش ناچیز به نظر می‌رسید. به همین دلیل هم به نظر می‌رسید مالک جدید باشگاه بنا به خواست اکثریت هواداران استقلال تمایلی به ادامه همکاری با این سرمربی ندارد. اما خبر دیروز برای آنها شوکه کننده بود. برخی از خبرگزاری‌ها از جمله برنا وابسته به وزارت ورزش و جوانان خبر دادند که مشکل مجوز کار نکونام حل شده است و مدیران هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم به ادامه همکاری با این سرمربی علاقه دارند.

واکنش‌ها اما به این خبر حیرت انگیز بود. تعداد زیادی از هواداران استقلال با هجوم به صفحه هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس در اینستاگرام خواستار اخراج نکونام از استقلال شدند و هشتگ‌های «اخراج نکونام» و «نه به نکونام» را ترند کردند. تا دقایقی پیش و در لحظه تنظیم این گزارش بیش از 35 هزار بار این هشتگ‌ها در صفحه هولدینگ استفاده شده بود. جالب این که در بین این نظرات، می شد تعدادی زیادی از نظرات انتقادی علیه هولدینگ را هم مشاهده کرد.

اما این تمام ماجرا نبود. از ساعت 21:00 شب گذشته هواداران استقلال که در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی ایکس فعال هستند به صورت هماهنگ همین همان هشتگ‌ها را استفاده کردند و برای برکناری نکونام توفان توییتری به راه انداختند و اخراج نکونام از استقلال به ترند اول شبکه اجتماعی ایکس فارسی تبدیل شد.

اما نکته مهم در واکنش تند استقلالی‌ها به خبر ادامه همکاری با نکونام، تاثیر خبر توافق باشگاه پرسپولیس با والتر ماتزاری سرمربی فصل گذشته ناپولی بود. شاید اگر این خبر منتشر نمی‌شد واکنش هواداران استقلال این‌قدر تند نبود و آنها با این شدت علیه نکونام موضع نمی‌گرفتند.

اما انتشار خبر توافق پرسپولیس با ماتزاری مثل یک جرقه در انبار باروت هواداران استقلال عمل کرد. حاصل این انفجار واکنش‌های بسیار تند علیه نکونام و هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود.

کامنت‌هایی که هواداران استقلال در اینستاگرام و شبکه اجتماعی ایکس گذاشته‌اند به شکلی باورنکردنی و حیرت انگیز، تند و آتشین است.

شاید مودبانه‌ترین و محترمانه‌ترین کامنت در این باره کامنت‌هایی بود که درباره تقابل احتمالی استقلالِ نکونام با پرسپولیسِ ماتزاری بود. تعداد زیادی از هواداران استقلال نوشته بودند نکونام که نتوانست از پس پرسپولیس یحیی گل‌محمدی و بعد از آن اوسمار بربیاید چطور می‌تواند با پرسپولیسِ ماتزاری مقابله کند؟

عده دیگری هم با توجه به حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا نوشته بودند استقلال که با نکونام همه تیم‌های لیگ را با یک گل و به زحمت شکست داد و نتوانست در مهم‌ترین برهه از پس تیمی مثل نساجی بیاید چطور می‌خواهد با تیم‌هایی مثل النصر و الهلال روبرو شود؟

حقیقت این است که بعد از پایان لیگ، تعداد آن دسته از هواداران استقلال که خواهان قطع همکاری با نکونام بودند بیشتر از موافقانش بود و حالا با خبر آمدن احتمالی ماتزاری به پرسپولیس هم تعداد مخالفان نکونام بیشتر شده است و هم از نظر آنها دلایل محکم‌تری برای قطع همکاری با نکونام وجود دارد. 

حالا باید دید مالک جدید باشگاه با این بحران چطور مقابله خواهد کرد. استقلال آبستن حوادث به نظر می‌رسد.

1359