گذشت 16 سال از روزی که گواردیولا سرمربی بارسلونا شد

گذشت 16 سال از روزی که گواردیولا سرمربی بارسلونا شد

پایگاه خبری فوتبالی - شانزده سال پیش در چنین روزی یعنی در تاریخ 17 ژوئن سال 2008 میلادی بود که پپ گواردیولا به طور رسمی به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شد و کار خود را در جمع آبی و اناری ها شروع کرد.

به گزارش فوتبالی ، پپ گواردیولا پیش از آن که به عنوان سرمربی تیم اصلی بارسلونا انتخاب شود، هدایت تیم دوم بارسلونا را بر عهده داشت و در نهایت در سال 2008 به عنوان سرمربی تیم اصلی آبی و اناری پوشان برگزیده شد. گواردیولا از سال 2008 تا 2012 سرمربی بارسلونا بود و به اعتقاد خیلی ها، آن سال ها بهترین سال های تاریخ باشگاه بارسلونا بودند.

گواردیولا در بارسلونا در 247 بازی مربیگری کرد. تیم او در این بازی ها 197 برد به دست آورد و 47 بار هم مساوی کرد. بارسا در زمان گواردیولا در چهار سال تنها 21 شکست را تجربه کرد.

پپ گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا سه بار قهرمانی در رقابت های لالیگا را تجربه کرد و دو بار هم توانست لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. تیم او دو بار جام حذفی اسپانیا را به دست آورد و سه بار هم در سوپرکاپ اسپانیا قهرمان شد. بارسلونا با هدایت گواردیولا دو بار در سوپرجام اروپا به قهرمانی رسید و دو بار هم در جام باشگاه های جهان قهرمان شد.

1470