نمایش مستندی در مورد رختکن بارسلونا در دوره پپ گواردیولا

نمایش مستندی در مورد رختکن بارسلونا در دوره پپ گواردیولا

سایت رسمی فوتبالی- امشب ساعت 22 به وقت اسپانیا مستندی به نام «توپ را بگیر وپاس بده» از تلویزیون اسپانیا پخش خواهد شد که در آن تصاویری از داخل رختکن بارسلونا در زمان حضور پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری این تیم به نمایش درخواهد آمد. این فیلم با الهام از کتاب "ساختن بزرگترین تیم دنیا" نوشته گراهام هانتر ساخته شده است.

در این مستند بخشهایی از عملکرد خوب بارسلونا بین سالهای 2008 تا 2012 که پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری این تیم قرار داشت و توانست مفهوم جدیدی از فوتبال مدرن را به دنیا ارائه دهد، به نمایش درخواهد آمد.

در بخشی از این مستند فابیو کاپلو، سرمربی اسطوره ای فوتبال ایتالیا در مورد بارسای پپ گفته:« در تاریخ فوتبال دنیا سه تیم بزرگ وجود داشتند: آژاکس کرویف، میلان اریگو ساکی و بعد از آن گواردیولا آمد و در بارسا کاری ارزشمند را رقم زد.» 

در مورد فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم بارسلونا و منچستریونایتد، صحبتهای یکی از شاهدان موفقیت تیم کاتالان را می شنویم. تیری آنری دراین رابطه گفته:« یادم می آید که سر الکس فرگوسن می گفت که هرگز اینگونه مغلوب نشده بود. او حس می کرد که نمی توانستند هیچ کاری انجام بدهند.»

بخش دیگری از این مستند به جنجالهای میان پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو، سرمربیان وقت بارسلونا و رئال مادرید پرداخته شده و در قسمت دیگری دیدگاه یوهان کرویف، سرمربی افسانه ای بارسا درمورد تنها راه رسیدن به موفقیت بازتاب داده شده. همچنین نبرد آبیدال با بیماری سرطان که نقش پررنگی در رسیدن بارسلونا به چهارمین قهرمانی اروپایی اش داشت و حتی زمانی که بارسایی ها در یک قدمی نپذیرفتن مسی در سن 13 سالگی اش پیش رفته بودند نیز به تصویر کشیده شده است.

مصاحبه هایی با بازیکنانی مثل مسی، ژاوی، اینیستا، پیکه، پویول، بوسکتس و اتوئو هم در قسمتهایی از این مستند به نمایش درمی آید. البته تیتر اصلی این بخش، صحبتهای دانی آلوس است که درمورد فوتبال بارسا گفته:« تنها حسی که از حس فوتبال در بارسلونا، برتر است، حس عشق است.»

6363