مواردی که ورزشگاه قزوین را به گزینه‌ای نامناسب برای فینال جام حذفی تبدیل می‌کند

مواردی که ورزشگاه قزوین را به گزینه‌ای نامناسب برای فینال جام حذفی تبدیل می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- سازمان لیگ فوتبال ایران ورزشگاهی را به عنوان میزبان فینال جام حذفی انتخاب کرده که ضعف‌های زیرساختی بسیاری دارد.

به گزارش فوتبالی، بعد از صعود مس رفسنجان و سپاهان به فینال جام حذفی فوتبال ایران، سازمان لیگ ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان برگزاری این دیدار اعلام کرد اما مشکلات این ورزشگاه چالش‌های زیادی را روبه‌روی دست اندرکاران فوتبال ایران قرار داده است.

ورزشگاهی بی پارکینگ!

یکی از نکات ضعف ورزشگاه سردار آزادگان، نبود پارکینگ مناسب در این ورزشگاه است. شرایط و موقعیت ورزشگاه طوری طراحی شده که عملا برای ظرفیت 12 هزار نفری آن، پارکینگی در نظر گرفته نشده و حتی میهمانان و خبرنگاران و مسئولان برگزاری مسابقه و حتی دو باشگاه هم خودروهای شخصی خود را باید بیرون از ورزشگاه پارک کنند. البته به همت مسئولان، محیطی در زمین خاکی بیرون ورزشگاه با بلوک‌های بتونی جداسازی شده تا به عنوان پارکینگ مهمانان از آن استفاده شود.

درب‌های ورودی غیر استاندارد!

اگر بخواهیم درباره ورودی‌های ورزشگاه سردارآزادگان قزوین قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم درهای این ورزشگاه دقیقا برای ظرفیت 12 هزار نفری آن تعبیه شده است اما در بازی‌های حساس همیشه شرایط آن گونه که تصور می‌شود، پیش نمی‌رود. اطراف ورزشگاه محیطی کاملا باز است و در زمانی که بازی‌های حساسی (نظیر بازی پرسپولیس و شمس‌آذر در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر) برگزار می‌شود، جمعیت زیادی بدون بلیت مقابل درهای کوچک ورزشگاه تجمع می‌کنند تا به هر نحوی وارد شوند. در این میان کسانی که بلیت در دست دارند هم پشت حجم بالای جمعیت باقی می‌مانند. این موضوع حتی مقابل در ورودی مهمانان ویژه و خبرنگاران هم صدق می‌کند و وقتی مهمانی با بلیت VIP و یا CIP و یا خبرنگاری تنها یک ساعت قبل از بازی به مقابل در برسد، عملا به خاطر ازدحام نمی‌تواند از در کوچک ورزشگاه وارد شود.

کیفیت پایین چمن

درباره کیفیت پایین ورزشگاه، اعتراض‌هایی هم از سوی محروم نویدکیا انجام شده اما مورایس فعلا درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است. سرمربی مس رفسنجان بعد از صعود تیمش به فینال درباره انتخاب ورزشگاه سردار آزادگان گفته است: "زمین ورزشگاه قزوین کیفیتی که باید را ندارد. برایم فرقی ندارد در کدام ورزشگاه بازی فینال برگزار شود، برای من کیفیت زمین مهم است. بازیکنان یک سال دویدند و هر لحظه ممکن است آسیب ببینند. از فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم ورزشگاهی مناسب‌تر که چمن خوبی داشته باشد را انتخاب کنند."

ضعف در فنس‌های جایگاه تماشاگران

یکی دیگر از ضعف‌های ورزشگاه سردار آزادگان، حفاظ‌های جایگاه تماشاگران است. این ورزشگاه آنقدر در این زمینه ضعیف است که در دیدار پرسپولیس و شمس‌آذر قزوین، بارها و بارها جیمی‌جامپ به داخل زمین وارد شد و باعث وقفه در جریان بازی شدند؛ نکته‌ای مهم که به ضعف زیرساخت‌های ورزشگاه برمی‌گردد.

7474