گزارش جدید از پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ به اندازه یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان سکه توزیع شده است!

گزارش جدید از پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ به اندازه یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان سکه توزیع شده است!

پایگاه خبری فوتبالی- بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان همچنان ادامه دارد و با توجه به گستردگی ابعاد آن، هر روز جزییات بیشتری از این ماجرا افشا می‌شود.

به گزارش فوتبالی، جالب این است که چند روز پیش مدیر عامل سابق باشگاه مس رفسنجان در گفت‌وگو با «فوتبالی» مدعی شده بود که در این پرونده بزرگنمایی شده و همه این جار و جنجال‌ها فقط به خاطر 400 تا 500 میلیون تومان است. 

ادعایی که صحیح به نظر نمی‌رسد چرا که همین حالا خداداد افشاریان رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مدیرسابق لیگ یک و عضو سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، در همین ارتباط با همین پرونده در بازداشت و در زندان رفسنجان هستند.

ساعتی پیش بخش ورزشی خبرگزاری تسنیم جزییات تازه‌ای درباره این فساد را منتشر کرده است که اعداد آن اصلا با ادعای مدیر عامل سابق مس رفسنجان همخوانی ندارد. طبق آنچه این خبرگزاری نوشته، مبلغ بیش از یک میلیارد و 350 میلیون تومان فقط برای خرید سکه جهت تحویل به افراد موثر در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته انضباطی و ... هزینه شده است. 

بر اساس گزارش تسنیم، این اتفاق در سال‌های 1400 و 1401 و در چند مرحله و بازه‌های زمانی مختلف رخ داده و در ردیف هزینه روابط عمومی باشگاه به ثبت رسیده است. همچنین برخی اخبار حکایت از آن دارد که مبلغی بیش از 16 میلیارد و 500 میلیون تومان فاکتور غیر واقعی ارائه شده است.

اما چیزی که باعث شده است ابعاد این فساد تا مدت‌ زیادی فاش نشود نبود سیستم مالی منسجم و مناسب در باشگاه مس رفسنجان بوده است. تسنیم خبر داده که بخش اعظم مسائل مالی باشگاه از سوی مدیرعامل وقت انجام می‌‌شده و بخش مالی در بسیاری از موارد نقشی در پرداخت‌ها و همچنین قراردادها نداشته است!

تا امروز و پس از بررسی‌های متعدد و گسترده‌ای که در این پرونده صورت گرفته است سهیل مهدی مسئول پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ، خداداد افشاریان رئیس پیشین کمیته داوران، فریبرز محمودزاده مسئول وقت مسابقات لیگ دسته اول در بازداشت و زندان رفسنجان به سر می‌برند. مجید زین الدینی مدیرعامل و علی علیزاده قائم مقام وقت باشگاه مس رفسنجان، هم قبلا بازداشت شده‌اند و حالا به قید وثیقه آزاد هستند که در کنار دو فعال رسانه‌ای از متهمان این پرونده به شمار می‌روند. یکی از افراد رسانه‌ای با قید وثیقه آزاد است.

صحبتهای جنجالی رضا جاودانی هم که پنجشنبه شب در یک گفت و گوی اینترنتی پخش شد، موج جدیدی از افشاگری‌ها را به راه انداخت و ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان را وارد فاز تازه‌ای کرد. 

عکس از ایرنا

1359