به بهانه حضور احتمالی ماتزاری در تهران؛ 2-5-3 در نزدیکی‌های پرسپولیس؟

به بهانه حضور احتمالی ماتزاری در تهران؛ 2-5-3 در نزدیکی‌های پرسپولیس؟

پایگاه خبری فوتبالی- والتر ماتزاری که گفته می‌شد مذاکرات با او به دلیل رقم بالای درخواستی منتفی شده، قرار است سرمربی جدید پرسپولیس در فصل جدید باشد.

به گزارش فوتبالی، ایتالیایی‌ها در ایران حضوری کم اما تاثیرگذار داشته‌اند. حضوری که با جیووانی می آغاز شد و با استراماچونی می‌توانست به نقطه عطف جالب و عجیبی برسد که مشکلات عجیب و غریب این اجازه را نداد.

 حضور کوتاه‌مدت استراماچونی در استقلال خاطرات خوشی را برای استقلالی‌ها رقم زد و حالا پرسپولیسی‌ها امیدوارند که این خاطرات شیرین را با یک مربی ایتالیایی دیگر به صورت کامل تجربه کنند. 

وقتی از ایتالیا و مربیان ایتالیایی و سیستم فوتبالی حرف می‌زنیم ناخودآگاه یاد 2-5-3 محبوب آنها میفتیم. سیستمی که استراماچونی هم در استقلال اجرا کرد و این احتمال وجود دارد که این سیستم از آنچه فکر می‌کنید به پرسپولیس نزدیک‌تر باشد! تیمی که در این سالها برخلاف استقلال رابطه خوبی با سیستم سه دفاعه نداشته است و بازیهای معدودی که یحیی گل‌محمدی به سراغ امتحان آن رفت با شکست مطلق مواجه شد. با این حال قطعا اجرای این سیستم توسط مربی‌ای که تبحر و تخصص ویژه‌ای در آن دارد حتما متفاوت خواهد بود و البته مشکل برای تیمی که بازیکنانش سالهاست به بازی با 4 دفاع عادت کرده‌اند. 

ماتزاری قطعا کار سختی برای انتقال تاکتیک‌ها و وظایف مورد نظرش به بازیکنان پرسپولیس خواهد داشت و این مساله چالش بزرگ او خواهد بود مگر این که تصمیم بگیرد با سیستم 3-3-4 که در ناپولی هم استفاده کرد کارش را پیش ببرد. با این حال در صورت احتمال تمایل به بازی با 3 دفاع پرسپولیس باید اولویت تمدید قرارداد و خریدهایش را در خط دفاع قرار بدهد. حفظ گولسیانی و  همچنین خرید بازیکنانی که در این سیستم جواب بدهند اولویت اولیه نقل و انتقالاتی خواهد بود.

فوتبال ایران با وجود مهارت‌ فردی بالای بازیکنان، به خاطر استفاده از مربیان محدود و مشکلات آموزش نتوانسته از نظر تاکتیکی خیلی رشد کند. حضور مربیان ایتالیایی و صاحب سبک علاوه بر پیشرفت تیمی به پیشرفت بازیکنان ایرانی کمک خواهد کرد.

4326