رمزگشایی مدافع استقلال از معمای بازی با نساجی؛ بازیکنان برای برد به زمین نرفتند!

رمزگشایی مدافع استقلال از معمای بازی با نساجی؛ بازیکنان برای برد به زمین نرفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال درباره اتفاقات بازی با نساجی که منجر به از دست صدرنشینی استقلال شد توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، دقیقا دو هفته از روز پایانیِ بیست و سومین دوره لیگ برتر جام خلیج فارس می‌گذرد. روز 12 خرداد پرسپولیس با یک گل مس رفسنجان را شکست داد و استقلال با دو گل از سد پیکان گذشت. اما پرسپولیس با یک امتیاز برتری نسبت به استقلال فصل را تمام کرد و قهرمان شد.

این اتفاق در حالی افتاد که استقلال در بیشتر مقاطع فصل صدرنشین بود و پرسپولیس اولین صدرنشینی‌اش را در هفته بیست و هشتم و پس از پیروزی دراماتیک 4 بر 3 مقابل استقلال خوزستان و البته توقف استقلال در مقابل نساجی مازندران تجربه کرده بود.

دقیقا همین جا بود که استقلال برای اولین بار در طول فصل از پرسپولیس عقب افتاد. شاگردان اوسمار ویرا هم مدت‌ها بود دنبال چنین فرصتی می‌گشتند بهترین استفاده را بردند و با پیروزی در بقیه مسابقات توانستند قهرمان شوند.

از لابلای حرف‌هایی که در این مدت زده شده می‌توان فهمید آن روز چه اتفاقی افتاد که استقلال نتوانست در قائم‌شهر نساجی را شکست بدهد. ظاهرا بازیکنان استقلال فریبِ شکست 3 بر صفر پرسپولیس در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان را خوردند. اما پرسپولیس در 20 دقیقه پایانی کامبک زد و با 4 گل به پیروزی رسید. در آن سو استقلالی‌ها که غافلگیر شده بودند نتوانستند نساجی را شکست بدهند.

روز گذشته ابوالفضل جلالی مدافع چپ ملی‌پوش استقلال میهمان برنامه شبهای فوتبالی بود و در این برنامه درباره عملکرد خودش و تیم استقلال در فصل اخیر توضیحاتی داد. اما یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که او مطرح کرد درباره اتفاقات روزِ بازی با نساجی بود.

جلالی در این باره گفت: «اگر آن بازی را می بردیم قهرمان می شدیم. من از خودم شروع می‌کنم. به نظرم در بازی با نساجی، هیچ کدام از بازیکنان برای بردن به زمین نرفتند و شور و هیجان بردن را نداشتند و واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود. انگار تیم خسته بود ولی بازیکنان هم کم نگذاشتند. من خودم هم همین طور بودم من در نیمه اول خودم موقعیت داشتم و نزدم. بلانکو به تیر زد و پیمان بابایی هم موقعیت جدی داشت و شوت زد ولی آن چیزی که می‌خواستیم نشد.» این بخش از صحبتهای جلالی نشان میدهد که انگار با توجه به نتیجه بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در نیمه اول، کادر فنی استقلال، نمی خواستند استقلال برنده بازی باشند و با تساوی کار را تمام کنند.

جلالی درباره این که اطلاع از نتیجه بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان روی بازیکنان استقلال تاثیر منفی گذاشت یا نه گفت: «ما در بازی مقابل نساجی از طریق کادر فنی متوجه نتیجه بازی پرسپولیس - استقلال خوزستان نمی‌شدیم. فقط از طریق تماشاگران متوجه می‌شدیم. وسط بازی طرفداران استقلال خوشحال می‌شدند و هنوز بازی بدون گل بود. من پرسیدم و گفتند که استقلال خوزستان گل زده است. بین دو نیمه متوجه شدیم که پرسپولیس سه هیچ عقب است. اما در نیمه دوم متوجه ‌شدیم که هواداران نساجی خوشحال هستند چرا که نساجی و استقلال خوزستان برای نیفتادن رقابت داشتند و فهمیدیم که پرسپولیس گل زده است. ما در نیمه دوم همه تلاش‌مان را کردیم اما نشد.»

1359