گزارش فنی/ چرا ابوالفضل جلالی در آبادان، بهترین بازیکن استقلال بود؟

گزارش فنی/ چرا ابوالفضل جلالی در آبادان، بهترین بازیکن استقلال بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از بازی استقلال و صنعت نفت آبادان همه از ابوالفضل جلالی می‌گویند. 

به گزارش فوتبالی، هر کسی به نوعی به تمجید از عملکرد شماره 33 آبی‌ها می‌پردازد. از جانشین مهدی قائدی گرفته تا مغضوب ساپینتو و ستاره این فصل استقلال. بعضی از این تعاریف را البته آن هم در هفته اول و در بازی مقابل صنعت نفت آبادان می‌توان کمی اغراق‌آمیز دانست. 

جلالی در یک تعریف منطقی‌تر« ستاره استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان بود.» در مورد بقیه القاب جلالی باید هفته‌های بیشتری صبر کرد و فعلا فقط در مورد همین عنوان می‌توان صحبت کرد اما چرا جلالی توانست بهترین بازیکن تیمش در هفته اول باشد و هواداران را ذوق‌زده کند.

یکی از وظایفی که ابوالفضل جلالی در محوطه جریمه خودی خوب انجام داد گرفتن مالکیت توپ از صنعت نفت و انتقال آن به تیم خودش بود. اتفاقی که به دفعات از شماره 33 دیده شد. 

مثلا در دقیقه 15 در حالی که صنعت نفت حمله‌ای را روی دروازه حسین حسینی تدارک دیده بود ابوالفضل جلالی نه تنها توپ را گرفت که با یک پاس خوب موقعیتی را برای استقلال درست کرد که البته با خطای بازیکنان صنعت نفت نیمه‌کاره ماند. خطا روی جلالی که خودش در بطن حرکت استقلالی‌ها قرار داشت هم انجام شد.

نقش جلالی روی گل اول استقلال چیزی بیش از یک پرتاب اوت نبود. اتفاقی که شاید برای تاثیرگذاری یک بازیکن روی گل خیلی فاکتور پررنگی نباشد به خصوص این که پاس گلی را هم به نام او ثبت نکرد. 

با این حال شماره 23 در این صحنه یک شاهکار برای تیمش انجام داد. استقلال به دلیل مدل بازی بسته صنعت نفت آبادان از دقیقه 18 در زمین خودی گیر کرده بود و با پاس‌های کوتاه و در محوطه جریمه خود تلاش می‌کرد که راهی به سمت محوطه جریمه حریف پیدا کند. اتفاقی که تا زمان گل اول یعنی بیش از 10 دقیقه موفق به انجام آن نشد. 

از آن سو صنعت نفت در این مدت توانست بازی خودش را به استقلال تحمیل کرده و حتی موقعیت ایجاد کند. در این شرایط نیاز به بازیکنی بود تا این گره را باز کرده و به نوعی به کمک استقلال بیاید و ابوالفضل جلالی این نقش را برعهده گرفت. 

او که با یک پاس خوب از جعفرسلمانی صاحب توپ شده بود با جایگیری خوبی که داشت و یک فرار تند و تیز خط دفاع صنعت نفت را به هم ریخت و یک اوت گرفت و در نهایت هم با این اوت گره دروازه  را باز کرد. 

باز کردن بازی در شرایط گره‌خورده موقعیتی است که سرخابی‌ها مقابل تیم‌های ضعیف‌تر بارها با آن به دست به گریبان هستند و همین مساله می‌تواند آنها را با مشکل مواجه کند. حضور بازیکنی مانند ابوالفضل جلالی که بتواند این گره را مثل این بازی برای تیمش باز کند یکی از برگ‌های برنده جواد نکونام خواهد بود.

سانترهای او هم به عنوان یک مدافع چپ می‌توان غنیمتی ارزشمند برای ارسلان مطهری و آرمان رمضانی باشد تا امسال با پیراهن استقلال جبران مافات کرده و سال شگفت‌انگیزی را به نام خود ثبت کنند. 

در نهایت هم یک دفع توپ از روی خط دروازه یعنی این که ابوالفضل جلالی فقط در فاز هجومی قرار نیست ستاره آبی‌ها باشد و این را به خوبی می‌داند که یکی از اصلی‌ترین وظایف او در این پست محافظت از دروازه استقلال است.

4326