قلعه‌نویی توضیح می‌دهد؛ دلیل توقف تیم ملی مقابل ازبکستان

قلعه‌نویی توضیح می‌دهد؛ دلیل توقف تیم ملی مقابل ازبکستان

پایگاه خبری فوتبالی- تساوی در بازی با ازبکستان در شرایطی به‌دست آمد که به لحاظ فنی، عملکرد شاگردان قلعه‌نویی نسبت به حریف بهتر بود اما با این وجود ملی‌پوشان ناکام در باز کردن دروازه حریف بودند.

به گزارش فوتبالی، خوردن دو گل از تیم ملی هنگ‌کنگ انتقادات زیادی را نسبت به فاز دفاعی تیم ملی مطرح کرد. با این حال زدن 4 گل و به دست آوردن یک برد تا حدودی این انتقادات را در سایه قرارداد. برد در فوتبال همیشه می‌تواند مرحمی و پوششی باشد بر همه مشکلات و نقاط ضعف.

 با این حال در بازی با ازبکستان، تیم ملی ایران حتی گلی هم نزد تا دامنه این انتقادات فراتر برود و بردی هم به دست نیامد تا بتواند باز هم نقاط ضعف را پوشش بدهد. با این حال امیر قلعه‌نویی گویا دلایل محکمی برای نتایج این دو بازی دارد و مهم‌ترین عامل آن را خستگی تیمش بعد از پایان رقابت‌های لیگ می‌داند. 

امیر قلعه‌نویی در این مورد گفته است:« نیمه اول خوب نبودیم و دلیل آن هم خستگی بود. انتهای فصل بود و بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند. در نیمه دوم از نظر مالکیت و امید گل و شوت به دروازه بهتر بودیم ولی توپ گل نشد.ازبکستان یکی از قدرت‌های آسیاست و هم فیزیکی و قدرتی است. دو بازیکن آنها که در ایران بازی می‌کنند در سرنوشت نایب قهرمان و قهرمان ایران اثر گذاشتند پس ازبکستان هم در حال پیشرفت است. در نیمه دوم از بازیکنانم راضی بودم چون با توجه به شرایط خوب بودند. مشکل دیگر ما این بود که خیلی از لژیونرها از اواسط ماه لیگشان تمام شده بود و لیگ برتر ما هم دوازدهم تمام شده بود و بازیکنان هم سیزدهم سوار هواپیما شده بودند. در نیمه دوم به زعم من خوب بودیم اما به نسبت به توانایی‌هایی که داریم خوب نبودیم با همه اینها می‌توانستیم برنده باشیم.»

4326