5 لحظه ویژه رویارویی‌های ایران و ازبکستان (ویدیو)

5 لحظه ویژه رویارویی‌های ایران و ازبکستان (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی این هفته برای چهاردهمین بار وارد زمین رویارویی با ازبکستان می‌شود. در 13 بازی قبلی، 10 بار برنده شدیم، 2 بازی بدون برنده تمام شد و تنها یک بار بدون امتیاز، از زمین بیرون رفتیم که دست بر قضا در خانه بوده است.

به گزارش فوتبالی، این 5 بازی شاید مهمترین خاطرات‌مان از تقابل با ازبک‌ها باشد؛ مجموعه‌ای از هت‌تریک، لطف داور، زدن تیر خلاص در دقیقه 90، اخراج از زمین و تیم ملی و صعود به جام جهانی وقتی 29 تیم هنوز تکلیف‌شان را نمی‌دانستند و در بیم و امید رسیدن یا نرسیدن به روسیه، زندگی می‌کردند.

* هت‌تریک

اولین رویارویی ایران و ازبکستان در بازیهای آسیایی 1998. تیم پورحیدری با گل نیمه اول علی موسوی جلو بود که ناگهان طوفان علی دایی شروع شد. دایی در کمتر از 10 دقیقه، 3 بار دروازه پاول بوگالو را باز کرد تا تیم ملی با یک برد پرگل به سمت نیمه‌نهایی و فینال و قهرمانی پیش برود.

* لطف داور و تیر خلاص

تیم کی‌روش در اولین بازی مقدماتی جام جهانی 2014 در خانه ازبکستان به مشکل خورد. لطف داور ژاپنی که توپ از خط دروازه عبور کرده را گل اعلام نکرد، به کمک‌مان آمد و درنهایت یکی، ما را نجات داد: محمدرضا خلعتبری در آخرین دقیقه بازی گل 3 امتیازی را زد.

5 لحظه ویژه رویارویی‌های ایران و ازبکستان <br>

* پایانِ رحمتی

قربانی اول و آخر تنها شکست تیم ملی در تاریخ رویارویی‌ها با ازبکستان، مهدی رحمتی بود. او پس از شکست خانگی، تصمیم به یک خداحافظی موقت گرفت که کی‌روش آن را به وداعی دایمی تبدیل کرد و پایان دوران ملی بهترین دروازه‌بان آن روزهای فوتبال ایران را رقم زد.

* سلام روسیه

یک نمایش دقیق از تیم ملی در خانه بدون اینکه به ازبکستان، کوچکترین باج و فرصتی داده شود. سردار آزمون در نیمه اول گل زد و سپس نوبت به گل دقیقه 88 مهدی طارمی رسید. تیم ملی بعد از روسیه میزبان و برزیل، سومین تیمی شد که صعودش به جام جهانی را قطعی می‌کند.

* گل به خودی، کامبک و اخراج

اولین رویارویی قلعه‌نویی با ازبکستان، فراز و نشیب زیادی داشت. رحمان رضایی به اشتباه دروازه رودباریان را باز کرد. تیم ملی با گلهای حسینی و کاظمیان در نیمه دوم، کامبک زد. چند دقیقه مانده به پایان، پرتاب بطری آب به سمت داور چهارم، باعث اخراج قلعه‌نویی از کنار زمین شد.

5390