تصویر تلخ برای استقلالی‌ها؛ اورونوف بالاخره آبی پوشید

تصویر تلخ برای استقلالی‌ها؛ اورونوف بالاخره آبی پوشید

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره پرسپولیس امروز نمایش نسبتا قابل قبولی مقابل تیم ملی ایران داشت.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در روز آخر مرحله اول گروهی انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این تساوی هر دو تیم 14 امتیازی شدند و ایران با تفاضل گل بهتر در صدر جدول ماند. صعود هر دو تیم از این گروه از قبل مشخص بود.

این بازی به دلیل صعود زودهنگام دو تیم، حساسیت و اهمیت چندانی نداشت و این مساله در بازیِ دو تیم هم دیده می‌شد. اما یکی از معدود جذابیت‌های مسابقه حضور دو ستاره استقلال و پرسپولیس یعنی جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف در ترکیب تیم ملی ازبکستان بود.

نمایش ماشاریپوف در این مسابقه خیلی خوب نبود و این بازیکن در دقیقه 71 تعویض شد. اورونوف در این بازی بهتر از ماشاریپوف ظاهر شد اما او هم در اولین دقیقه‌ وقت‌های تلف‌شده از زمیت بیرون رفت. در میان این دو نفر اورونوف به دلیل حواشی زیادی که در ماجرای انتقالش به پرسپولیس ایجاد شده بود بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

اورونوف در نیم‌فصل ابتدا با استقلال به توافق کامل رسیده بود و قرار بود پیراهن آبی را بپوشد. اما بعد از این که جواد نکونام جذب او را منوط به جذب فرشید باقری و فرشید اسماعیلی کرد، توافق به هم خورد و اورونوف در چرخشی 180 درجه‌ای به پرسپولیس پیوست و در نهایت نقشی اساسی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر ایفا کرد.

همین مساله باعث شد هواداران استقلال به تندی از نکونام انتقاد کنند که چرا اورونوف را به این راحتی از دست داده است. در بازی امروز تیم‌های ملی ایران و ازبکستان و دیدن اورونوف در پیراهن آبی ازبک‌ها باعث شد استقلالی‌‌ها او را در پیراهن آبی تیم‌شان تصور کنند و دوباره به دلیل از دست دادن او حسرت بخورند.

1359