نگرانی هواداران پرسپولیس بابت افزایش پیشنهادهای اورونوف؛ اینقدر خوب نباش!

نگرانی هواداران پرسپولیس بابت افزایش پیشنهادهای اورونوف؛ اینقدر خوب نباش!

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره ازبکستانی پرسپولیس دیروز یک گل بسیار دیدنی اما نگران کننده به ترکمنستان زد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته مسابقات دور پنجم از مرحله اول انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا برگزار شد و در مسابقات گروه E ابتدا تیم ملی ایران با نتیجه 4 بر دو مقابل هنگ کنگ به پیروزی رسید و سپس ازبکستان با نتیجه 3 بر یک ترکمنستان را مغلوب کرد.

با این نتایج تیم ملی ایران با 13 امتیاز و تفاضل گل 12+ در صدر باقی ماند و ازبکستان هم با 13 امتیاز و تفاضل گل 9+ همچنان در رده ایستاد. از این گروه صعود ایران و ازبکستان و حذف ترکمنستان و هنگ کنگ قطعی است.

بازی تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان به جز این که از نظر رقابت ایران و ازبکستان برای صدرنشینی اهمیت دارد به لحاظ حضور دو بازیکن استقلال و پرسپولیس در تیم تیم ازبکستان هم اهمیت زیادی داشت.

جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف برای استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند و اتفاقا هر دو نفر دیروز خوب بازی کردند. ماشاریپوف پاس گل اول را داد و یک ضربه ایستگاهی را به تیرک دروازه ترکمنستان زد. اورونوف هم گل دوم ازبک‌ها را زد.

در این بین گل اورونوف بسیار دیدنی و قابل توجه بود. وینگر پرسپولیس بعد از یک و دو با الدور شاهمرادوف از تله آفساید مدافعان حریف گریخت و در نهایت با یک ضربه بسیار بیرون پای بسیار فنی و هنرمندانه دروازه ترکمنستان را باز کرد.

فیلم این گل دیدنی در زمانی بسیار کوتاه در فضای مجازی منتشر و بازنشر شد و  خوشحالیِ فراوانِ هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت. آنها البته از قابلیت‌های فنی اورونوف اطلاع داشتند اما گلی که اورونوف زد بخش دیگری از توانایی و نبوغ او را به هواداران پرسپولیس نشان داد.

با این وجود خوشحالی هواداران پرسپولیس به دو دلیل خیلی طولانی نبود. اول این که ازبکستان و اورونوف روز سه‌شنبه هفته آینده در آخرین بازی مرحله گروهی در تهران و در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

موضوع دوم اما نگران کننده‌تر بود. اورونوف با نیم فصل بازی در پرسپولیس، استعداد خودش را نشان داد و خیلی زود مورد توجه چند تیم از لیگ عربستان قرار گرفت. تیم‌هایی که از هزینه کردنِ زیاد ابایی ندارند و در مسیر جذب ستاره‌های بزرگ دنیا تبدیل به رقیبی جدی برای باشگاه‌های ثروتمند اروپایی شده‌اند.

اورونوف مدتی است زیر ذره‌بین تیم‌های عربی و اروپایی قرار دارد و باشگاه‌هایی که او را رصد می‌کنند گل زیبای او به ترکمنستان را هم دیده‌اند. این اتفاق می‌تواند عزم آنها را برای جذب هر چه سریع‌تر ستاره ازبکستانی پرسپولیس جزم‌تر کند.

اورونوف یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس چند روز پیش اطمینان داد که قرارداد این بازیکن بند فسخ ندارد. اما ادامه درخشش اورونوف می‌تواند کار پرسپولیس را برای حفظ او سخت‌تر کند.

به نظر می‌رسد حتی اگر پرسپولیس موفق شود اورونوف را در فصل پیش‌رو در تیمش حفظ کند این بازیکن قرارداد جدیدی را با پرسپولیس امضا نخواهد کرد. چرا که او توانایی بازی در  بهترین تیم‌های عربی و حتی اروپایی را دارد. برای همین هم به نظر نمی‌رسد عمر حضور او در پرسپولیس چندان زیاد باشد.

1359