نگاه بدبینانه به اورونوف/ مصدوم برای پرسپولیس؛ آماده برای ازبکستان!

نگاه بدبینانه به اورونوف/ مصدوم برای پرسپولیس؛ آماده برای ازبکستان!

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام مربی تیم ملی ازبکستان، اوستون اورونوف به بازی مقابل تیم ملی ایران می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 17:30 فردا در ورزشگاه ملی تاشکند تیم ملی ازبکستان میزبان تیم ملی ایران خواهد بود. این بازی یکی از بازی‌های هفته سوم مسابقات مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 است.

دو تیم موفق شده‌اند هر دو بازی قبلی‌شان را با برد تمام کنند و در حال حاضر رقابت سنگینی برای صدرنشینی در جدول این گروه دارند. به همین دلیل بازی فردا برای هر دو تیم بسیار اهمیت دارد.

سرچکو کاتانچ سرمربی ازبک‌ها به دلیل بیماری در این مسابقه نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند اما او به عنوان نفر اول تیم تصمیم گرفته با همه قوا به مصاف تیم ملی ایران برود. حتی اوستون اورونوف ستاره ازبک‌ها که در پرسپولیس بازی می‌کند و آخرین بازی باشگاهش تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد به اردوی ازبک‌ها دعوت شده است.

اورونوف قرار بود در بازی پرسپولیس و چادرملو در ترکیب اصلی باشد. او حتی همراه بقیه بازیکنان وارد زمین چمن شد تا خودش را گرم کند. اما ظاهرا حین گرم کردن کشاله پای راستش کش آمد و کادر فنی پرسپولیس برای اینکه جانب احتیاط را رعایت کند او را از ترکیب اصلی بیرون کشید.

غیبت او در این بازی کاملا به چشم آمد و پرسپولیس به زحمت توانست حریفش را شکست بدهد. فردای آن روز هم کادر پزشکی پرسپولیس اعلام کرد میزان مصدومیت اورونوف مشخص نیست اما مراحل درمانی او در اردوی تیم ملی ازبکستان طی خواهد شد.

بعد از آن رسانه‌های ایرانی خبر دادند که اورونوف حداقل دو سه هفته مصدوم است که این برای پرسپولیس یک خبر بد اما برای تیم ملی ایران یک خبر خوب است! با این وجود خبرنگاران ایرانی که برای پوشش بازی ایران و ازبکستان به تاشکند رفته‌اند خبرهای عجیبی را مخابره کردند.

آنها اعلام کردند که اورونوف دیروز بدون هیچ مشکلی در تمرینات گروهی ازبک‌ها شرکت کرده است و این یعنی احتمال حضور او در بازی با ایران زیاد است. امروز هم ولادو رادمانوویچ، مربی تیم ملی ازبکستان در نشست خبری خودش گفت: «فکر می‌کنم همه چیز سر جای خودش قرار دارد و اورونوف آماده بازی است.»

این ماجرا بدبینی عجیبی را برای فوتبالدوستان ایرانی ایجاد کرده است. آنها معتقدند اگر مصدومیت کشاله راست اورونوف آنقدر شدید بوده که نتوانسته برای پرسپولیس بازی کند چطور او 3 روز بعد در تمرین ازبکستان بدون هیچ مشکلی حضور داشته است؟

اورونوف در این فصل در حد انتظار ظاهر نشده. به جز بازی با فولاد که یک گل زد، دیگر اثری از او روی عملکرد تهاجمی پرسپولیس ندیده‌ایم. وینگر چپ پرسپولیس تنها در ۵ دیدار این تیم حضور داشته و آمار ۳۳۷ دقیقه حضور در زمین را ثبت کرده است. جالب این که اورونوف در تمام دیدارهای اخیر ازبکستان حاضر بوده و مقابل قرقیزستان هم تیمش را با شوتی زیبا به پیروزی ارزشمند ۳ بر دو رساند.

خیلی بدبینانه است که بپذیریم سناریویی پشت این ماجرا بوده اما باور این که مصدومیت کشاله ران اورونوف به همین زودی خوب شده هم خیلی سخت است!

1359