بارسلونا جایگزین رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها می‌شود؟

بارسلونا جایگزین رئال مادرید در جام جهانی باشگاه‌ها می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - بمب خبری فوتبال اسپانیا در روز دوشنبه توسط کارلو آنچلوتی منفجر شد چرا که سرمربی رئال مادرید مدعی شد که این باشگاه از جام جهانی باشگاه های سال آینده انصراف می دهد!

به گزارش فوتبالی، فیفا تصمیم گرفته است که تورنمنت جدیدی را در سطح باشگاهی تاسیس کند. این تورنمنت در خردادماه سال آینده با حضور 32 تیم از سراسر باشگاه های دنیا شروع می شود که دوازده نماینده از اروپا شامل رئال مادرید در این مسابقات حضور دارند. قهرمان های چهار سال اخیر اروپا به علاوه تیم های برتر رنکینگ در این مسابقات حاضر می شوند. هر کشور صاحب دو نماینده است و به همین خاطر بارسلونا از حضور در مسابقات باز ماند و اتلتیکو به واسطه نمایش بهتر در چهار سال اخیر، جایگزین آنها شد.

آنچلوتی گفته است که برای رئال مادرید به صرفه نیست که در جام جهانی باشگاه ها حضور پیدا کند چرا که پاداش حضور در این تورنمنت، 20 میلیون یوروست (هر چند که برخی منابع این مبلغ را 50 میلیون اعلام می کنند) و برای رئالی ها به صرفه نیست که برای سفری یک ماهه به آمریکا بروند تا چنین مبلغی را دریافت کنند. کارلتو گفته است که رئال مادرید از حضور در این مسابقات انصراف می دهد و تصور می کند که باشگاه های دیگری هم این کار را انجام بدهند!

این صحبت ها با شگفتی زیادی همراه شده است چرا که فیفا از مدتها پیش تاسیس این تورنمنت را اعلام کرده بود و این اولین باری است که یک باشگاه علنا اعلام انصراف می کند. اگر تهدید آنچلوتی جدی باشد و رئال مادرید از مسابقات انصراف بدهد، ممکن است بارسلونا به عنوان نماینده اسپانیا جایگزین رئال شود. گفته می شود که قهرمان این مسابقات 100 میلیون یورو پاداش اضافه دریافت می کند.

البته آس و مارکا  دو نشریه نزدیک به رئال مادرید بعد از این صحبت ها اعلام کردند که فعلا قصد رئال مادرید، انصراف از مسابقات نیست بلکه باشگاه در تلاش است تا پاداش حضور در این بازیها را افزایش بدهد و مبلغ بیشتری را از فیفا دریافت کند.

4125