تیم منتخب لیگ 23؛ عالیجنابان!

تیم منتخب لیگ 23؛ عالیجنابان!

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ 23 با هیجانی غیرقابل وصف به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، هیجانی که در برخی از دقایق واقعا باید با برچسب «برای بیماران قلبی، مضر است» همراه می‌شد. صرفنظر از اینکه طبق معمول این چند سال اخیر، سرنوشت قهرمانی و سقوط را داوران با اشتباهات‌شان رقم زدند، همینکه تا 5 دقیقه مانده به تمام شدن کتاب فصل، قهرمان تیم دیگری بود و سقوط‌کننده دوم هم در همین بازه زمانی تغییر کرد، یعنی هیجانی در اوج و بالاترین میزان ممکن به تماشاگران تزریق شد.

* سید حسین حسینی

  یک فصل درخشان را درون دروازه استقلال سپری کرد و توانست 17 کلین‌شیت در 29 بازی ثبت کند. واکنش‌های طلایی زیادی از او در لیگ 23 به یاد مانده است بخصوص آن دفع توپ محشر برابر ذوب‌آهن در دور برگشت.

ذخیره: دوران حضور لوآن پولی درون دروازه نساجی به 10 بازی هم نرسید ولی او، یکی از اصلی‌ترین عوامل بقای نماینده مازندران بود با ثبت 5 کلین‌شیت شامل رویارویی با سپاهان، تراکتور و استقلال.

* رامین رضاییان

  بهتر از او در فوتبال ایران، هیچ بازیکنی برای حضور در سمت راست وجود ندارد. رضاییان فقط اسمِ یک مدافع را یدک می‌کشد ولی درواقع مهره‌ای تمام تهاجمی به حساب می‌آید. شماره 9 در پیراهن سپاهان، به یادماندنی‌ترین سال فوتبالی‌اش را سپری کرد.

ذخیره: حضور اوسمار، دلیل اصلی درخشش دانیال اسماعیلی‌فر بود. شماره 11 بعد از تغییر سرمربی، آزاد و فارغ از قیود عجیب قبلی، وارد کلکسیون ستاره‌های تیمش شد.

* روزبه چشمی

  لیدر اصلیِ استقلال درون زمین بود و فصل معرکه‌ای را سپری کرد. چشمی به عنوان یک مدافع میانی، گلهای مهمی به سپاهان و گل‌گهر زد و در امور دفاعی هم توانمند ظاهر شد. درنهایت هم فصل را با رسیدن به رتبه پانزدهم بیشترین بازی در تاریخ آبی‌ها تمام کرد.

ذخیره: تا روزی که آرمین سهرابیان، شرایط بازی را داشت اوضاع استقلال خوب بود ولی نبودن او در دیدار کلیدی با مس رفسنجان به چشم آمد و آبی‌ها مهره خوبی در حملات را هم از دست دادند.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

  کپی برابر اصلی کوین یامگا برای پرسپولیسی‌ها بود و با گل کردن چند پنالتی مهم مثل دو بازی رفت و برگشت با استقلال خوزستان، خودش را نشان داد. او در امور تهاجمی و رساندن توپ از زمین خودی به مهاجمان هم توانمند بود.

ذخیره: مدافعی استاندارد و گلزنی تاریخی؛ گئورگی ولسیانی در آخرین فصل پوشیدن پیراهن پرسپولیس توانست خاطره‌ای رویارویی از خودش به یادگار بگذارد.

* ابوالفضل جلالی

  چه کسی در ابتدای فصل پیش‌بینی می‌کرد شماره 33 استقلال با آن همه تلورانس عجیب در بازی‌اش، فصل را با 10 پاس گل تمام کند؟ جلالی در بهترین فصل دوران فوتبالش، ماشین گلسازی نکونام بود ولی طبق معمول، حواس‌پرتی‌های زیادی هم داشت.

ذخیره: در حضور هافبک‌های بازیساز، ابوالفضل رزاق‌پور توانست جزو مهره‌هایی باشد که نمره قابل قبول در پیراهن گل‌گهر می‌گیرد. خوب پاس گل داد و توانست در امور دفاعی هم به کار بیاید.

* امید عالیشاه

  پایان دوران مصدومیت و حضور او در ترکیب اصلی، تبدیل به نقطه عطف پرسپولیس در راه رسیدن به قهرمانی شد. مهره‌ای که در دوران گل‌محمدی، زیاد به بازی گرفته نمی‌شد ولی با حضور ویرا، فیکس شد و خودش و توانایی‌هایش را بازهم نشان داد.

ذخیره: بهترین فصل تمام دوران فوتبالی رضا جعفری در ملوان سپری شد. او از نظر تاثیرگذاری (زدن و ساختن گل) فقط پایین‌تر از شهریار مغانلو قرار گرفت.

* مهدی ترابی

  شاید از نظر آماری (شامل زدن و ساختن گل) با خودش و توقعاتی که از او می‌رفت، فاصله داشت ولی ترابی طبق معمول جزو مردان مهم پرسپولیس بود. قرمزها بدون او قادر نبودند نبرد کلیدی با شمس‌آذر در قزوین را ببرند و با 3 امتیاز به خانه برگردند.

ذخیره: ماشین گلسازی که این فصل آپشن زدن گل را هم به توانایی‌هایش اضافه کرد؛ ریکاردو آلوز بازهم درخشان و معرکه بود و همه‌کاره تیمش در امور تهاجمی.

* روبرتو تورس

  گل‌گهر با جذب او، توانست صاحب مهره‌ای شود که هر حرکت و ارسالش بالقوه دروازه رقبا را به خطر می‌اندازد. مرد اسپانیایی فصل خوبی داشت و حتی بهتر از روزهای حضورش در فولاد بود. تورس وقتی در اواخر فصل از دروازه رقبا دور شد، افت گل‌گهر را رقم زد.

ذخیره: یک شروع استثنایی و طبق معمول خاموش شدن قبل از رسیدن به اواخر فصل؛ رضا اسدی بابت آن عملکرد درخشان ابتدای فصل لایق حضور در تیم منتخب است.

* اوستون اورونوف

  همه خصوصیاتی که یک وینگر باید داشته باشد را داشت. سرعت بالا، قدرت عبور از هر مدافعی که جلویش قرار دارد، هوش استاندارد برای استفاده از فضاهای خالی و هنر ضربه زدن. پرسپولیس بدون گل او به گل‌گهر، بریس برابر نساجی و گلی که به استقلال خوزستان زد، قهرمان نمی‌شد.

ذخیره: جوانی که مجتبی حسینی تحویل فوتبال ایران داد؛ مهدی لیموچی به واسطه عملکردش حالا در لیست خرید هر 3 مدعی سنتی قهرمانی قرار دارد.

* شهریار مغانلو

  با پیشرفتی قابل تحسین، از عنوان آقای گلی فصل قبلش با موفقیت دفاع کرد و بازهم صاحب کفش طلا شد. مهمترین نکته درباره مغانلو، کاهش چشمگیر کمیت خراب کردن موقعیت‌هایش بود. در داخل ایران، ماشین گلزنی بهتر از او پیدا نمی‌شود.

ذخیره: هت‌تریک سعید سحرخیزان در آخرین بازی لیگ 22 یک جرقه نبود. او در گل‌گهر هم، خوب گل زد و توانست خودش را وارد دایره ملی‌پوشان کند.

* جواد آقایی‌پور

  یک مهاجم شمالی که با پیراهن تیمی جنوبی، دروازه‌ها را به آتش کشید. آقایی‌پور در هر دو آیتم زدن گل و ساختن گل، جزو بهترین‌های فصل بود و با درخشش او (دو پاس گل برابر پرسپولیس و دو گل به مس رفسنجان) بود که استقلال خوزستان جشن بقا گرفت. 

ذخیره: فولاد باید مجسمه ساسان انصاری را با طلا بسازد و در باشگاه نصب کند. شماره 3 به عنوان کاپیتان، فولاد را به دندان گرفت و با گلها و پاس گلهایش در لیگ برتر نگه داشت.

* تیم فصل: پرسپولیس

  با کمترین حضور در صدر جدول، صاحب جام شد. تصمیم کلیدی و طلایی پایان همکاری با یحیی گل‌محمدی و اعتماد به اوسمار برزیلی، باعث شد قرمزها نیم‌فصل دوم درخشانی را رقم زده و با پیروزی‌های سریالی به عادت همیشگی‌شان برسند.

ذخیره: «اسکواد» استقلال مختص تیمی بود برای حضور روی پله‌های بالایی میانه جدول مثلا بین چهارم تا ششم ولی آنها تا 5 دقیقه مانده به پایان فصل قهرمان بودند پس لایق تشویق هستند.

* سرمربی فصل: اوسمار ویرا

  بدون هیچگونه رفتار اضافی، تمام فکرش را معطوف به پرسپولیس کرد. خریدهای خوبی مثل اورونوف و آل کثیر برایش انجام شد و مرد برزیلی هم توانست بهینه‌ترین ترکیب ممکن را بسازد و پاسخ اعتماد مدیران را به بهترین شکل ممکن بدهد.

ذخیره: جواد نکونام هم تیم خوبی برای قهرمان شدن داشت. شاید اگر او فقط روی تیمش و فوتبال زوم می کرد و بخصوص با خودی‌ها نمی جنگید، اتفاقات دیگری می‌افتاد. استقلال در بازی مقابل نساجی در قائمشهر، جام از دستش افتاد.

* بازیکن فصل: اوستون اورونوف

نقطه عطف لیگ 23 همان شبی رقم خورد که اوستون اورونوف در گاف تاریخی نکونام که او را نخواست، پیراهن استقلال را از تن خارج و راهی پرسپولیس شد. هدیه طلایی نکونام به پرسپولیسی ها، عامل اصلی قهرمانی قرمزها بود با آن سرعت ویرانگر و فانتزی چشم‌نواز.

ذخیره: موثرترین بازیکن لیگ 23، شهریار مغانلو بود. مهاجمی که بیشتر از هر بازیکن دیگری، گل زد و در سایر آیتم‌های فنی و سازمانی هم نمره قبولی گرفت.

5390