سوال روز؛ چرا اورونوف در لیست زیر 25 سال پرسپولیس نیست؟

سوال روز؛ چرا اورونوف در لیست زیر 25 سال پرسپولیس نیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- نام وینگر 23 ساله پرسپولیس در فهرست بزرگسالان این تیم قرار گرفته است. 

به گزارش فوتبالی، اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم به ایران آمد. او ابتدا با باشگاه استقلال وارد مذاکره شد اما در پی اختلاف جواد نکونام با علی خطیر مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، انتقال او به استقلال در آخرین لحظه منتفی شد و اورونوف بلافاصله با قراردادی یک و نیم ساله به پرسپولیس پیوست.

او بازی‌های درخشانی از خودش ارائه داد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در فصل گذشته ایفا کرد. درخشش او باعث شده بود پیشنهادهایی از برخی تیم‌ها به خصوص تیم‌های عربستانی دریافت کند اما در نهایت او در پرسپولیس ماند.

اورونوف این فصل هم بازیکن پرسپولیس است اما درباره او اتفاق عجیبی افتاده است. اورونوف 23 سال دارد و باشگاه پرسپولیس طبیعتا باید او در فهرست زیر 25 ساله‌های تیمش قرار بدهد اما در اتفاقی عجیب نام این بازیکن در لیست بزرگسالان قرار گرفته و یک ردیف را در این لیست اشغال کرده است!

حالا ماجرا چیست؟   

هر تیم می‌تواند نام تنها ۲ بازیکن را در لیست زیر ۲۵ ساله‌هایش قرار بگیرد. مهرشاد اسدی و محمد مهدی احمدی دو بازیکن لیست زیر ۲۵ سال پرسپولیس بودند. اما از آن جایی که احمدی از پرسپولیس جدا شده، در حال حاضر یک سهمیه خالی شده است طبیعتا باید جای اورونوف باشد. 

اورونوف وقتی در نیم‌فصل گذشته به پرسپولیس پیوست نامش در لیست بزرگسالان این تیم قرار گرفت. چون آن روزها لیست زیر 25 سال پرسپولیس جا نداشت. از آنجا که قرارداد او همان قرارداد سال قبل و کارت بازی‌اش هم همان کارت بازی سال قبل است نام او همچنان در لیست بزرگسالان پرسپولیس قرار دارد.

یکی از مسئولان پرسپولیس در این باره به روزنامه خبر ورزشی گفته است: «در تلاش هستیم تا نام اورونوف را به لیست زیر ۲۵ سال منتقل کنیم. البته برای این موضوع باید مراحلی طی شود. از جمله تعویض کارت بازی این بازیکن. همان طور که می‌دانید کارت بازی بازیکن بزرگسال برای اورونوف صادر شده و باید کارت بازی‌اش را عوض کنیم. در تلاش هستیم تا این اقدام را انجام دهیم.»

1359