گزارش جدید درباره فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ برای ۲۲۰ میلیارد تومان، صورت هزینه‌ای وجود ندارد!

گزارش جدید درباره فساد در باشگاه مس رفسنجان؛ برای ۲۲۰ میلیارد تومان، صورت هزینه‌ای وجود ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- جزئیات جدید و حیرت انگیزی از ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان افشا شده است.

به گزارش فوتبالی، چند هفته پیش بود که «فوتبالی» به عنوان اولین رسانه از ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان پرده برداشت. ابعاد این فساد بسیار گسترده بود و تا همین امروز دامن خیلی‌ها از جمله چند مدیر فوتبالی و برخی فعالان فوتبال ایران را هم گرفته است.

اما بعد از آغاز خبررسانی در این باره توسط «فوتبالی» کم کم رسانه‌های دیگر هم وارد این ماجرا شدند و هر روز خبرهای تازه‌ای درباره میزان این فساد و چگونگی آن منتشر شد. «فوتبالی» در همان اولین گزارشی که در این باره منتشر شد خبر داد که مقدار قابل توجهی سکه و دلار و یورو به عنوان رشوه پرداخت شده است.

چند روز پیش علی رمضانی عضو هیات مدیره باشگاه مس رفسنجان در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که این ماجرا مربوط به سال 1400 است و مدیران فعلی باشگاه در همان روزهای اولی که در این باشگاه مسئولیت گرفتند متوجه این تخلف گسترده شدند و آن را به مقامات ذی‌صلاح گزارش دادند. حالا خبرگزاری ایسنا جزییات جدیدی از این فساد را منتشر کرده است. 

ایسنا نوشته است که وقتی تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر می‌کند، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه، بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد!

در گزارش ایسنا آمده است: «مدیران باشگاه مس اطلاعات کسب شده خود را با مدیران بالادستی در شرکت ملی مس در میان می‌گذارند و این شرکت هم نسبت به احقاق حق خود اقدام حقوقی می‌کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان، مشخص می‌شود ارقام سنگینی از حساب این باشگاه به حساب ۳ صراف واریز شده است. در ادامه بعد از احضار این صراف‌ها، مشخص می‌شود که آن‌ها این ارقام را در قبال فروش ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو دریافت کرده‌اند.» 

اما نکته جالب در این میان این است که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی درباره نحوه هزینه کرد سکه‌ها و دلارها در باشگاه پیدا نمی‌کنند. این یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشته که نشان بدهد این سکه‌ها و ارزهای خریده شده به چه اشخاصی داده شده است!

اما اتفاق مهم‌تری که در ادامه ایسنا آن را اعلام کرده این است که که پای یک مربی هم به این ماجرا باز شده است. ایسنا در ادامه گزارش مدعی شده است: «با احضار مدیران پیشین باشگاه مس رفسجان، آنان مدعی می‌شوند که سکه‌ها و دلارها به در خواست سرمربی وقت تیم‌شان به افرادی که او تعیین کرده پرداخت شده است اما سندی در این‌ باره در باشگاه ثبت نشده است. در ادامه هم افرادی که نام‌شان از سوی مدیران سابق مس رفسجان مطرح شده، احضار می‌شوند تا توضیحات خود را مطرح کنند.» فوتبالی نمی‌تواند به صورت مستقل این ماجرا را تایید یا رد کند.

نکته مهم این است که بحث فساد فقط به باشگاه مس رفسنجان و افرادی که نام‌شان امروز مطرح شده است محدود نمی‌شود. در همین پرونده پای افراد دیگری هم در میان است و البته ظرف روزهای آینده پرونده فساد در یکی دو باشگاه لیگ برتری و لیگ یکی در استان کرمان هم باز خواهد شد.

1359