احتمال جذاب برای قرمزها؛ پرسپولیس شاید سه‌شنبه قهرمان شود!

احتمال جذاب برای قرمزها؛ پرسپولیس شاید سه‌شنبه قهرمان شود!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس این فرصت را دارد که یک هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی در جام خلیج فارس را جشن بگیرد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که تا قبل از بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر استقلال شانس اول قهرمانی لیگ برتر بود و پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به چند اتفاق مهم داشت حالا ماجرا به قدری تغییر کرده است که پرسپولیس می‌تواند همین سه‌شنبه و در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی‌اش را قطعی کند.

تا قبل از بازی‌های هفته بیست و هشتم استقلال با 60 امتیاز در رده اول ایستاده بود و پرسپولیس با 59 امتیاز در جای دوم قرار داشت. استقلال با تساوی مقابل نساجی 61 امتیازی شد و پرسپولیس با برد شگفت‌انگیزش مقابل استقلال خوزستان توانست به امتیاز 62 برسد و جای استقلال را در صدر جدول بگیرد.

حالا هر تیم دو بازی دیگر در لیگ دارد. استقلال باید در روزهای سه‌شنبه این هفته و شنبه هفته آینده به ترتیب با گل گهر سیرجان (در ورزشگاه آزادی) و پیکان (فعلا ورزشگاه پاس!) بازی کند. پرسپولیس هم در همین روزها به ترتیب به مصاف شمس آذر (در قزوین) و مس رفسنجان (در ورزشگاه آزادی) می‌رود.

در واقع هر تیمی می‌تواند در نهایت 6 امتیاز دیگر به امتیازاتش اضافه کند. حالا اگر روز سه‌شنبه استقلال در آزادی به گل گهر ببازد روی همان امتیاز 61 می‌ماند. اگر پرسپولیس در قزوین بتواند شمس آذر را شکست بدهد 65 امتیازی می‌شود و این به معنای قهرمانی پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ است. چرا که در این صورت فاصله پرسپولیس با استقلال به 4 امتیاز می‌رسد و این فاصله در تنها بازیِ باقی مانده جبران شدنی نیست.

البته که رخ دادن این دو اتفاق به صورت همزمان یعنی شکست استقلال مقابل گل گهر در آزادی و برد پرسپولیس در قزوین کمی سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسد اما اصلا غیر ممکن نیست.

به هر حال پرسپولی بهترین تیمِ خارج از خانه است و امیدوار است بتواند در قزوین 3 امتیاز را بگیرد. اما این برای قهرمانی کافی نیست و استقلال هم باید در مقابل چشمان هواداران خودش شکست بخورد. اتفاقی در این فصل حتی یک بار هم نیفتاده است.

1359