گزارش ویژه/ ناامیدیِ باورنکردنیِ نکونام و شاگردانش؛ دو بازی بعدی پرسپولیس سخت‌تر است

گزارش ویژه/ ناامیدیِ باورنکردنیِ نکونام و شاگردانش؛ دو بازی بعدی پرسپولیس سخت‌تر است

پایگاه خبری فوتبالی- واکنش مربیان و بازیکنان استقلال به از دست دادن صدرنشینی بسیار مایوس کننده بود.

به گزارش فوتبالی، روز جمعه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر برگزار شد و نتایج این هفته به شکلی رقم خورد که جای ‌تیم‌های اول و دوم در صدر جدول عوض شد. 

پرسپولیس بالاخره بعد از هفته‌ها به صدر رفت و استقلال به رده دوم منتقل شد.

قبل از این هفته استقلال با 60 امتیاز در صدر بود و پرسپولیس با 59 امتیاز در رده دوم قرار داشت. اما پرسپولیس با پیروزی دراماتیک مقابل استقلال خوزستان 62 امتیازی شد و استقلال با تساوی مقابل نساجی به امتیاز 62 رسید و این به معنی دست‌به‌دست شدن صدر جدول بود.

پس از پایان مسابقات این هفته که به صورت همزمان برگزار می‌شد استقلالی‌ها بسیار دیرتر از حد معمول از رختکن بیرون آمدند و مقابل خبرنگاران قرار گرفتند. اما در جملات همه استقلالی‌هایی که پس از بازی مصاحبه کردند یک حس به صورت کاملا واضح دیده می‌شد: «ناامیدی»!

البته که ناامیدی استقلالی‌ها تا حدی قابل درک است. استقلال تقریبا در اکثر مقاطع فصل در صدر جدول ایستاده بود و حالا در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات صدر جدول را دودستی به رقیب دیرینه و همیشگی‌اش تحویل داده است.

اما حجم ناامیدی استقلالی‌ها بسیار بیشتر از حد انتظار بود. تقریبا در مصاحبه همه مربیان این تیم از جمله جواد نکونام تا بازیکنانی مثل روزبه چشمی و سید حسین حسینی جملاتی وجود داشت که نشان‌دهنده قطع امید آنها از قهرمانی لیگ برتر بود.

این در حالی است که هنوز دو هفته به پایان مسابقات باقی مانده است. نکته مهم این است که دو بازیِ باقی مانده پرسپولیس سخت‌تر از بازی‌های استقلال به نظر می‌رسد. پرسپولیس باید سه‌شنبه در قزوین مقابل شمس آذر بازی کند و بعد از آن در روز آخر لیگ در ورزشگاه آزادی با مس رفسنجان بازی کند.

در مقابل استقلال سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی گل‌گهری بازی دارد که چندان روی فرم نیست و نتایجی بسیار سینوسی گرفته است. این تیم در جدول حتی از شمس آذر قزوین و آلومینیوم اراک هم پایین‌تر قرار دارد.

استقلال در بازی آخر هم مقابل پیکان قرار می‌گیرد که وضعیت خوبی ندارد و از کاندیداهای سقوط است.

با توجه به این که پرسپولیس بازی‌های دشوارتری دارد احتمال از دست دادن امتیاز توسط این تیم هم وجود دارد. به ویژه این که در چند هفته اخیر مشخص شده پرسپولیس در کار دفاعی افت کرده است. استقلال خوزستان 3 بار در یک نیمه دروازه پرسپولیس را باز کرد و نشان داد که گل زدن به این تیم چندان هم سخت نیست.

نکته دیگری که مربیان و بازیکنان استقلال فراموش کرده‌اند این است که همان طور که تیم خودشان در با یک لغزش صدر جدول را از دست داد پرسپولیس هم می‌تواند با لغزیدن در یکی از دو بازی آینده مجددا صدر را از دست بدهد.

اما به شکلی باورنکردنی ناامیدی در مصاحبه استقلالی‌ها پس از بازی با نساجی موج می‌زد و این بیشتر از هر چیز دیگری طرفداران استقلال را آزار داد. عجیب این که این طرفداران استقلال بودند که سعی داشتند این امیدواری را به کادر فنی و بازیکنان استقلال یادآوری کنند.

هر چند صحبت‌های ناامیدانه استقلالی‌ها به ویژه جواد نکونام باعث شد او بخش دیگری از طرفدارانش را از دست بدهد. چرا که هواداران استقلال انتظار نداشتند او اینقدر زود تسلیم شود و بگوید با گرفتن «جام شرافت» جام قهرمانی فلزی را نمی خواهد!

1359