حمله به حامی قدیمی؛ مهدی تاج سیبل جدید انتقادات نکونام

حمله به حامی قدیمی؛ مهدی تاج سیبل جدید انتقادات نکونام

پایگاه خبری فوتبالی- در پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم استقلال در قائمشهر با تساوی بدون گل مقابل نساجی متوقف شد و با توجه به برتری پرگل 4 بر 3  پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان صدر جدول را در حساس‌ترین مقطع فصل از دست داد.

به گزارش فوتبالی، در نشست خبری پس از این مسابقه، جواد نکونام سرمربی استقلال بدون پرداختن به مسائل فنی بازی، مستقیما از همان ابتدا شروع به انتقاد از فدراسیون فوتبال و رییس آن یعنی مهدی تاج کرد. رفتاری که نشان می‌داد نکونام همچنان بابت مسائل گذشته خود در تیم ملی از تاج دلخور است و مقصر اصلی نتایج تیم استقلال و رقیب را شخص تاج می‌داند که با تصمیمات خود باعث رقم خوردن این نتایج و از دست رفتن صدر برای آبی‌‌های پایتخت شده است.

پیش از این و در ابتدای فصل جاری تاج برای رفع مشکلات و اختلافات نکونام با مدیریت سابق باشگاه استقلال جلسه‌ای را در فدراسیون فوتبال با کاپیتان پیشین تیم ملی برگزار کرد. این در حالی بود که تاکنون هیچ یک از مربیان لیگ برتر چنین جلسه‌ای را با رییس فدراسیون فوتبال نداشته‌اند. حتی مهدی تاج پیش از اینکه نکونام سرمربی استقلال شود برای اوکی شدن وضعیت نکونام برای سرمربی شدن در استقلال به نکونام کمک کرد اما به یکباره دیروز همه چیز عوض شد.

اگر به عقب‌تر برگردیم می‌توان به کنار گذاشته شدن نکونام از تیم ملی پیش از شروع جام ملتهای 2019 امارات در زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران بود اشاره کنیم که نکونام در یک مصاحبه آن اتفاق را "معامله" عنوان کرده بود.

البته که پس از پایان کار کی‌روش در جام جهانی 2022 قطر روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران شنیده شد نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می شود و کی‌روش در سمت مدیر فنی تیم ملی به کار در فوتبال ایران ادامه دهد که هرگز این اتفاق نیفتاد.

اما تمام صحبت‌های نکونام در نشست خبری معطوف به رییس فدراسیون فوتبال نبود، بلکه برادران حیدری هم آماج اتهامات سرمربی استقلال قرار گرفتند. نکونام مدعی شد که با قضاوت‌های این دو برادر در لیگ، امتیازات استقلال از دست رفته است. اشاره او به دیدار آبی پوشان و مس رفسنجان در هفته 22 بود که با آن تساوی فاصله امتیازات در صدر جدول بین سرخابی‌ها کمتر شد.

نکونام استقلال را لقمه گلوگیر لیگ برتر فوتبال در فصل جاری برای سایر مدعیان قهرمانی دانست و گفت: «هیچ کس فکر نمی‌کرد استقلال در کورس قهرمانی باشد.» او یک اتهام بزرگ وارد کرد و گفت: «نمی‌خواهند و هر کاری می‌کنند تیم من قهرمان نشود. حالا در فوتبال ایران دو جام داریم، یک جام برای تیم رقیب و جام دیگر برای سایر تیم ها که نام آن جام پاک، سالم و شرافت است

صحبت‌هایی که با واکنش کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون مواجه شد تا نه تنها نکونام بلکه چند نفر از بازیکنان و دستیاران نکونام هم برای پاره‌ای از توضیحات به کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون احضار شوند. فرصتی 48 ساعته که در صورت عدم اثبات آبی‌ها و کافی نبودن مدارک و مستندات، قطعا آنها را دچار محرومیت و جرایم نقدی و غیر نقدی دیگر می‌کند.

1229