تعویق مداوم تمدید قرارداد اوسمار؛ آخر این هفته تکلیف روشن می‌شود

تعویق مداوم تمدید قرارداد اوسمار؛ آخر این هفته تکلیف روشن می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله دو هفته تا پایان لیگ بیست و سوم قرارداد سرمربی پرسپولیس برای فصل بعد هنوز تمدید نشده است.

به گزارش فوتبالی، البته شب گذشته رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس پس از پایان مسابقه هیجان انگیز پرسپولیس و استقلال خوزستان در این باره گفت: «صحبت‌های خوبی انجام شده و به توافق نزدیک شده‌ایم. ان‌شاالله در همین هفته کار انجام می‌شود

ظاهرا مذاکرات برای تمدید قرارداد اوسمار از اواخر فروردین آغاز شده بود. سرمربی برزیلی روز 26 فروردین به دفتر باشگاه پرسپولیس رفته بود تا با درویش مذاکره جلسه داشته باشد. آن طور که سایت باشگاه پرسپولیس نوشته بود در این جلسه، اوسمار گزارشی از وضعیت تیم، بازیکنان و برنامه‌ها برای بازی‌های پیش رو ارائه و درباره مسائل و موضوعات تیم نکاتی را مطرح کرد. اما گفته می‌شود در همین جلسه مذاکرات اولیه برای تمدید قرارداد هم شروع شده است.

بعد از این جلسه بود که برخی رسانه‌ها نوشتند شرط تمدید قرارداد اوسمار، پیروزی بر آلومینیوم در جام حذفی و پیروزی بر سپاهان در لیگ برتر است. اما پرسپولیس به آلومینیوم باخت و مقابل سپاهان با تساوی بدون گل متوقف شد. تساوی مقابل سپاهان در حالی اتفاق افتاده بود که همان روز استقلال در تبریز با تراکتور مساوی کرده بود و پرسپولیس می‌توانست با پیروزی بر سپاهان به صدر برسد. اما این اتفاق رخ نداد.

بعد از این دو بازی برآیند نظرات هواداران پرسپولیس در فضای مجازی درباره تمدید قرارداد اوسمار به سمت تردید رفت. دیگر از آن اطمینان خاطر و اعتماد بیش از حد خبری نبود. با این وجود مدیران پرسپولیس می‌گفتند که قرارداد اوسمار به زودی تمدید خواهد شد. این وعده اما دائما به تاخیر می‌‌افتاد.

در طول ماه گذشته هم خبرنگاران در نشست خبری اوسمار قبل و بعد از همه بازی‌های پرسپولیس از او در این باره می‌پرسیدند. اوسمار هم مدعی بود که دوست دارد بماند و کار کند. اما در حال حاضر مذاکراه با باشگاه است. اما بعد از ناکامی پرسپولیس در جام حذفی و سپس مقابل سپاهان در لیگ به نظر می‌رسید تمدید قرارداد اوسمار مشروط به قهرمانی پرسپولیس در لیگ است.

شب گذشته وضعیت برای سرمربی برزیلی بعد از دو نیمه بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان متفاوت بود. پرسپولیس در پایان نیمه اول 3 گل از استقلال خوزستان خورده بود و برخی از هواداران این تیم از فرط عصبانیت ورزشگاه را ترک کرده بودند. برخی دیگر هم در ورزشگاه علیه بازیکنان و کادر فنی شعار می‌دادند. در چنین وضعیتی صحبت از تمدید قرارداد اوسمار اصلا منطقی نبود.

اما در پایان مسابقه این پرسپولیس بود که با زدن 4 گل پیروز شده بود. در این بین نقش تعویض‌های اوسمار هم مهم بود و بازیکنانی که او بین دو نیمه به زمین فرستاد توانستند بازی را به سود پرسپولیس برگردانند. بعد از سوت پایان مسابقه سیل تعریف و تمجید از اوسمار بود که در فضای مجازی و بین هواداران پرسپولیس دیده می‌شد.

در این شرایط راحت‌تر می‌شد از تمدید قرارداد اوسمار صحبت کرد. قطعا پیروزی بزرگ پرسپولیس در مسابقه دیشب باعث شده درویش با اعتماد به نفس و راحتی خیال بیشتری در این باره حرف بزند. او گفته در همین هفته قرارداد اوسمار نهایی خواهد شد. پرسپولیس سه‌شنبه با شمس آذر در قزوین بازی دارد و سپس روز شنبه هفته آینده باید با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی بازی کند. اگر وعده درویش را معیار قرار بدهیم قرارداد درویش باید بعد از بازی با شمس آذر و قبل از بازی با مس رفسنجان تمدید شود.

نکته مهم البته این است که در فوتبال باشگاهی ایران تمدید قراردادها در جریان فصل چندان مرسوم نیست. چون مدیریت‌ها، خیلی به نتایج تیم‌ها در پایان فصل وابسته است و به همین دلیل تکلیف مربی در پایان فصل یا قبل از شروع فصل بعدی مشخص می‌شود. الان هم این مساله فقط درباره پرسپولیس مطرح است نه تیم دیگری.

پرسپولیس در سال‌‌‌های اخیر ثبات کم‌سابقه‌ای را روی نیمکتش تجربه کرده است و برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی هر کدام چند فصل روی نیمکت این تیم نشستند. برای همین هم این باشگاه درباره تمدید قرارداد سرمربی‌اش زیر ذره‌بین رفته است. البته شایعه شده که اوسمار چند پیشنهاد خوب از تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس دارد اما بعید است این پیشنهادها به اندازه پرسپولیس برای اوسمار جذاب باشد.

نکته پایانی این که اختلافات کوچکی هم بر سر مبالغ قرارداد وجود دارد. مثلا این که خبرگزاری مهر امروز خبر داده شایعه احتمال جدایی ویرا و پیوستن او به تیمی از حاشیه حوزه خلیج فارس باعث شد تا صحبت‌هایی درباره احتمال بالا رفتن رقم دریافتی او برای تمدید با پرسپولیس مطرح شود که درویش با آن مخالفت کرده است.

اما مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرده است در جلسه بعدی با ایجنت اوسمار اگر مبلغ جدیدی اعلام شود، نخواهد پذیرفت و سراغ گزینه جدید می‌رود! ضمن این که اوسمار بر خلاف اخبار رسانه‌ها مبنی بر درخواست خانواده‌اش برای بازگشت به برزیل، مشکلی ندارد و در صورت تمدید قرارداد برای دو فصل دیگر با پرسپولیس همکاری خواهد داشت.

1359