بادامکی در گفت‌وگو با فوتبالی: ماتزاری گزینه ما نبود/ مربی بعدی باید با فلسفه پرسپولیس آشنا باشد

بادامکی در گفت‌وگو با فوتبالی: ماتزاری گزینه ما نبود/ مربی بعدی باید با فلسفه پرسپولیس آشنا باشد

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران پرسپولیس به شدت نگران وضعیت نیمکت تیم‌شان هستند و منتظرند سرمربی جدید هر چه سریع‌تر معرفی شود.

به گزارش فوتبالی، از اعلام رسمی قطع همکاری اوسمار ویرا با پرسپولیس 4 روز می‌گذرد و باشگاه پرسپولیس که بیش از یک هفته منتظر اعلام نظر نهایی این مربی درباره ادامه یا قطع همکاری ماند حالا به دنبال یافتن مربی جایگزین است. البته ظاهرا این پروسه قبل از اعلام تصمیم اوسمار شروع شده بود.

در همین چند روز نام چند سرمربی به عنوان گزینه‌های باشگاه پرسپولیس برای هدایت این تیم مطرح شده اما باشگاه پرسپولیس مذاکره با هیچ کدام از این گزینه‌ها را به صورت رسمی تایید نکرده است و به همین دلیل هنوز خبری از معرفی جایگزین اوسمار نیست. این مساله باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است. چون آنها معتقدند تاخیر در انتخاب سرمربی جدید به ضرر تیم تمام خواهد شد.

نگرانی و اعتراض هواداران پرسپولیس به قدری زیاد شد که این باشگاه ناچار شد امروز بیانیه‌ منتشر کند و روند انتخاب سرمربی جدید را توضیح بدهد. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «بعد از تصمیم اوسمار ویرا برای جدایی از جمع سرخپوشان نیز، مدیر عامل باشگاه بر اساس اختیارات تفویض شده از سوی هیأت مدیره سعی کرد در آرامش کامل و با ارزیابی گزینه‌های موجود خارجی، با یک سرمربی کارنامه‌دار به توافق برسد که مسلما چنین کاری با عجله و شتابزدگی به سرانجام نمی‌رسد. همچنین با وجود محرومیت مدیرعامل باشگاه از سوی فدراسیون فوتبال، مذاکرات از سوی معاون ورزشی در حال انجام است و پس از پایان محرومیت آقای درویش این مذاکرات و توافقات رسمی خواهند شد.»

در روزهای اولی که خبر غیر رسمی جدایی اوسمار منتشر شد چند نام در رسانه‌ها مطرح شد اما ظاهرا همین مساله باعث بالا رفتن قیمت این گزینه‌ها شد و مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه خاصی به پایان رسید. همین مساله باعث شده است در دو سه روز اخیر باشگاه پرسپولیس بسیار محتاط عمل کند و اجازه افشای نام گزینه‌های جدید را ندهد. تنها چیزی که در بیانیه باشگاه روی آن تاکید شده است کارنامه‌دار بودن سرمربی جدید است. نکته دیگر این است که به دلیل محرومیت 20 روزه رضا درویش، مذاکرات فعلا توسط حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه در حال انجام است. 

امروز بادامکی در گفت‌وگو با فوتبالی هم سعی کرد خیلی واضح صحبت نکند تا نام گزینه‌های جدید باشگاه لو نرود و دردسر ایجاد نشود. خبرنگار فوتبالی از معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس پرسید که معیارهای باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید به جز کارنامه‌دار بودن چیست.

بادامکی در پاسخ گفت: «سرمربی جدید علاوه بر داشتن کارنامه، باید به فضای فوتبال ایران آشنا باشد و همچینین فلسفه فوتبال پرسپولیس را بشناسد.» با این معیار طبیعتا با گزینه‌ای مثل والتر ماتزاری ایتالیایی اصلا نباید مذاکره می‌شد که بادامکی با تایید این مساله گفت: «آقای ماتزاری گزینه‌ای بود که توسط رسانه‌ها مطرح شد و باشگاه پرسپولیس هرگز اعلام نکرد که با این مربی وارد مذاکره شده یا پیشنهادی به او داده است.»

بادامکی در ادامه گفت: «گزینه‌های مختلفی به باشگاه پیشنهاد شده است که ما هم در حال بررسی هستیم. همه تلاش ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن سرمربی جدید را معرفی کنیم. چون تاخیر در این مساله می‌تواند در پروسه نقل و انتقالات تیم هم تاثیر منفی بگذارد.» 

1359