20 دقیقه باورنکردنی؛ حالا سرنوشت در دستان پرسپولیس است

20 دقیقه باورنکردنی؛ حالا سرنوشت در دستان پرسپولیس است

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در یک بازی عجیب و تماشایی باخت 3 بر صفر را تبدیل به برد 4 بر 3 کرد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز گذشته برگزار شد و در پایان این هفته یک اتفاق مهم افتاد. پرسپولیس بالاخره توانست جای استقلال را در صدر جدول بگیرد و تبدیل به شانس اول قهرمانی شود.

برای کسانی که نیمه اول بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی را می‌دیدند تصور این که در پایان نیمه دوم پرسپولیس به صدر جدول خواهد رفت غیر ممکن بود. چرا که شاگردان اوسمار ویرا در پایان نیمه اول 3 گل از میهمان‌شان دریافت کرده بودند.

در آن سو بازی نساجی و استقلال در پایان نیمه اول بدون گل تمام شده بود. با این نتیجه فاصله دو تیم در صدر جدول به دو امتیاز می‌رسید و شانس استقلال برای قهرمانی در لیگ بیست و سوم بیشتر می‌شد. چرا که تنها دو هفته از مسابقات باقی مانده بود.

نیمه دوم با حملات بی‌وقفه پرسپولیس شروع شد اما به نظر می‌رسید قرار نیست دروازه فرزین گروسیان باز شود. بالاخره در دقیقه 76 و با ضربه پنالتی محمد حسین کنعانی زادگان پرسپولیس به گل اول رسید و امیدهای هواداران این تیم برای بازگشت زنده شد.

پرسپولیس در دقایق 78 و 86 دو بار دیگر هم توسط دانیال اسماعیلی‌فر و عیسی آل کثیر به گل رسید و بازی را به تساوی کشاند. اما این تساوی کمکی به بهبود وضعیت پرسپولیس در جدول نمی‌کرد. چرا که استقلال هم مساوی کرده بود و با این وضعیت هم به استقلال و هم به پرسپولیس یک امتیاز اضافه می‌شد و استقلال باز هم در صدر می‌ماند.

اما اتفاق بزرگ در دقیقه 6+90 رخ داد و پرسپولیس توانست توسط اورونوف به گل چهارم برسد. در واقع فاصله بین گل‌های اول تا چهارم پرسپولیس فقط 20 دقیقه بود. بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان با نتیجه 4 بر 3 به سود پرسپولیس تمام شد و استقلال در مقابل نساجی با تساوی بدون گل متوقف شد.

با این نتایج پرسپولیس 62 امتیازی شد و به صدر رفت و استقلال با 61 امتیاز در رده دوم ایستاد. حالا فقط دو هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده است و ابتکار عمل برخلاف هفته‌های و ماه‌های گذشته در دستان پرسپولیس است.

شاگردان اوسمار ویرا در دو هفته آینده با شمس آذر در قزوین و با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی بازی دارند. آنها اگر بتوانند این دو بازی را با برد تمام کنند بدون توجه به نتایجی که استقلال در دو هفته پایانی مقابل گل‌گهر و پیکان می‌گیرد قهرمان لیگ برتر خواهند شد.

وضعیت در حساس‌ترین مقطع فصل کاملا تغییر کرد. تا قبل از بازی‌های دیروز، اگر استقلال هر 3 بازی خودش را می‌برد بدون چون و چرا قهرمان می‌شد اما حالا با یک تساوی بدموقع استقلال دو امتیاز از دست و داد و سرنوشت قهرمانی را به دستان پرسپولیس سپرد.

1359