پرسپولیس 4 - استقلال خوزستان 3| یک نیمه استقلال، یک نیمه پرسپولیس/ رویایی ترین بازگشت قرمزها

پرسپولیس 4 - استقلال خوزستان 3| یک نیمه استقلال، یک نیمه پرسپولیس/ رویایی ترین بازگشت قرمزها

پایگاه خبری فوتبالی – پرگل‌ترین دیدار لیگ بیست و سوم بین پرسپولیس و استقلال خوزستان، با نتیجه 4 بر 3 به سود قرمزهای تهران به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس از ساعت 19:45 امروز در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان بود.

نیمه اول این بازی به یک کابوس بزرگ برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شد، آبی‌های خوزستان موفق شدند سه بار متوالی دروازه بیرانوند را باز کنند تا نیمه اول با شکست 3-0 پرسپولیس به پایان برسد و رویای قهرمانی برای سرخپوشان به شدت کمرنگ شود.

اما گویا پرسپولیس قصد نداشت به این سادگی‌ها تسلیم شود و قید جام را بزند، شاگردان اوسمار در 45 دقیقه دوم نمایشی ارائه دادند که زمین تا آسمان با نیمه اول متفاوت بود و هواداران خشمگین پرسپولیس را کاملا راضی کرد. قرمزهای پایتخت موفق شدند توسط حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عیسی آل‌کثیر و اوستون اورونوف 4 بار دروازه خوزستانی‌ها را باز کنند و یکی از شگفت‌انگیزترین کامبک‌های تاریخ لیگ ایران را در ورزشگاه آزادی به نمایش بگذارند.

پرسپولیس درحالی موفق به کسب 3 امتیاز رویایی این بازی شد که رقیب دیرینه، یعنی استقلال در قائمشهر مقابل نساجی تن به تساوی بدون گل داد تا شاگردان نکونام پس از هفته‌ها صدرنشینی، در واپسین هفته‌های لیگ برتر صدر را به رقیب قرمزپوش خود واگذار کنند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس - استقلال خوزستان

جمعه ۴ خرداد ساعت ۱۹:۴۵

ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری: کوپال ناظمی، علیرضا ایلدروم، امیرمحمد داودزاده و یاسر همرنگ

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی (46-علی نعمتی)، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی (46-محمد خدابنده لوسروش رفیعی (46-وحید امیری)، اوستون اورنوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب استقلال خوزستان

فرزین گروسیان، محمود مطلق‌زاده، جواد آقایی‌پور، بهروز بارانی، آسو رستم، علیرضا کاظمی، حسین ساکی، دوستونیک تورسانو، ساویو روبرتو، علیرضا خوشکفا، محمد آبشک

سرمربی: سیروس پورموسوی

شرح گل

پرسپولیس صفر - استقلال خوزستان یک (دقیقه 4؛ علیرضا کاظمی): سُر خوردن دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا محمدجواد آقایی‌پور صاحب توپ شود و پاس خود را به علیرضا کاظمی بدهد. او توپ را از بین پاهای حسین کنعانی عبور داد و ضربه نهایی را به دروازه پرسپولیس زد.

گل اول استقلال خوزستان به پرسپولیس

پرسپولیس صفر - استقلال خوزستان 2 (دقیقه 40؛ آسو رستم): اشتباه عجیب فرشاد فرجی منجر به کرنر شد. توپ روی دروازه ارسال شد و بعد از دفع بازیکن پرسپولیس، آسو رستم در نقطه کور صاحب توپ شد و با شوتی استثنایی دروازه بیرانوند را برای بار دوم گشود.

گل دوم استقلال خوزستان به پرسپولیس

پرسپولیس صفر - استقلال خوزستان 3 (دقیقه 45+4؛ علیرضا کاظمی): بعد از اعلام آفساید روی صحنه شوت عبدالکریم حسن، گروسیان به سرعت با ارسال توپ هوایی تیمش را در موقعیت قرار داد که در این صحنه آقایی پور با پرش خود مدافعان پرسپولیس را از جریان بازی خارج کرد و در ادامه علیرضا کاظمی توانست به شکلی عجیب و غریب گل سوم را هم بزند.

گل سوم استقلال خوزستان به پرسپولیس

پرسپولیس 1 - استقلال خوزستان 3 (دقیقه 76؛ حسین کنعانی): روی حرکت وحید امیری و خطای بازیکن استقلال خوزستان پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شد. حسین کنعانی پشت توپ ایستاد و بعد از مکث طولانی و در حالی که گروسیان وسط دروازه ایستاده بود، توپ را به گوشه سمت چپ زد و دروازه را گشود.

گل اول پرسپولیس به استقلال خوزستان

پرسپولیس 2 - استقلال خوزستان 3 (دقیقه 77؛ دانیال اسماعیلی فر): بعد از یک حمله سریع پاس در عمق حسین کنعانی با ضربه نهایی از سوی دانیال همراه شد و دروازه باز شد.

گل دوم پرسپولیس به استقلال خوزستان

پرسپولیس 3 - استقلال خوزستان 3 (دقیقه 86؛ عیسی آل کثیر): پاس بلندی به پشت مدافعان استقلال خوزستان ارسال شد و عیسی توپ را از مدافعان حریف ربود و با یک ضربه بالاخره طلسم را شکست و تیمش را پیش انداخت.

گل سوم پرسپولیس به استقلال خوزستان

پرسپولیس 4 - استقلال خوزستان 3 (دقیقه 90+6؛ اوستون اورونوف): امید عالیشاه در ضد حمله کار را در اختیار گرفت و با پاس دقیق توپ را به دانیال داد. او کات بک را به سمت دروازه فرستاد و کنعانی شوت زد. گروسیان موفق شد توپ را برگرداند و این اورونوف بود که گل چهارم را زد.

گل چهارم پرسپولیس به استقلال خوزستان

کارت زرد

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند (5+45)، علی نعمتی (52)، عیسی آل‌کثیر (59)

استقلال خوزستان: ساویو روبرتو (16)، ساویو روبرتو (57)، محمود مطلق زاده (73)

اخراج

استقلال خوزستان: ساویو روبرتو (57)

لحظات حساس

دقیقه 7: ارسال اوستون اورونوف در تیر دوم به عبدالکریم حسن رسید اما ضربه بغل پای این بازیکن گل نشد.

دقیقه 9: پاس در عمق عیسی آل کثیر را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه این بازیکن گل نشد و گروسیان به شکلی دیدنی تک به تک را مهار کرد.

دقیقه 31: پاس در عمق جواد آقایی پور به علیرضا کاظمی رسید و او که در موقعیت تک به تک قصد داشت با ضربه چیپ دروازه را باز کند که بیرانوند به سرعت از راه رسیدن و مانع از گلزنی شد.

دقیقه 35: پاس ترابی به اورونوف رسید و او بعد از یک چرخش در داخل محوطه جریمه و در محاصره مدافعان خوزستانی ضربه خود را زد که این توپ به آسانی در اختیار گروسیان قرار گرفت.

دقیقه 44: شوت آرام آسو رستم در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت.

دقیقه 45: شوت سرکش دانیال اسماعیلی فر از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به تیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 49: ارسال عبدالکریم از داخل محوطه جریمه در اختیار فرزین گروسیان قرار گرفت.

دقیقه 55: شوت کات دار مهدی ترابی با واکنش دروازه بان راهی کرنر شد.

دقیقه 59: روی پاس عمقی امید عالیشاه بازیکنان پرسپولیس صاحب موقعیت شدند و در ادامه عیسی دروازه را گشود که البته این صحنه آفساید گرفته شد.

دقیقه 63: شوت محمدحسین کنعانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: ارسال عبدالکریم حسن در محوطه جریمه به عیسی رسید و او نتوانست دروازه را باز کند و عالیشاه هم موفق نشد به توپ ضربه بزند و بعد از برخورد به او توپ در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه 68: شوت مهدی ترابی بعد از برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد.

دقیقه 71: شوت سرکش مهدی ترابی با اختلاف بسیار ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: فرار اوستون اورونوف با ارسال او همراه شد اما این بار وحید امیری نتوانست ضربه نهایی را بزند.

دقیقه 83: ضربه اورونوف در شلوغی محوطه جریمه و از زاویه نسبتا بسته در اختیار گروسیان قرار گرفت.

دقیقه 85: ارسال مهدی ترابی روی دروازه استقلال خوزستان با ضربه کنعانی همراه شد اما توپ به تیرک خورد و به شکلی عجیب گل نشد.

دقیقه 88: یک سانتر روی دروازه از روی نقطه کرنر با ضربه سر علی نعمتی همراه شد اما این توپ گل نشد.

دقیقه 90+5: ارسال آسو رستم در محوطه جریمه با یک ضربه همراه شد اما گل نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

7474