دشواری‌های دریافت مجوز حرفه‌ایِ استقلال؛ پای ورزشگاه آزادی هم وسط بود!

دشواری‌های دریافت مجوز حرفه‌ایِ استقلال؛ پای ورزشگاه آزادی هم وسط بود!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که برخی شایعات هواداران استقلال را نگران کرده بود اما دیروز مجوز حرفه‌ای این باشگاه تایید شد.

به گزارش فوتبالی، بعد از دو سال متوالی غیبت در لیگ قهرمانان آسیا، بالاخره استقلال دیروز مجوز حرفه‌ای را از سوی هیات بدوی مجوز باشگاهی دریافت کرد تا طرفداران این تیم به حضور دوباره استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان از فصل آینده که با نام لیگ نخبگان برگزار خواهد شد امیدوار شوند.

اما ظاهرا دریافت این مجوز در دوران علی خطیر به این راحتی‌ها هم نبوده است. به جز پرداخت بدهی‌ها به بازیکنان داخلی و خارجی و حل مشکل مالکیت مشترک، نیاز بود برخی اشکالات در ساختار باشگاه هم رفع شود.

سید علی میرغفاری افسر مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال امروز در مصاحبه ای در این باره توضیح داده است: «باشگاه استقلال تقریبا 2 سالی بود که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشده بود. حدود 2 هفته قبل از اینکه ددلاین اول پرسنلی باید پاس می‌شد، من وارد باشگاه شدم. علی خطیر خواست که در این موضوع کمک کنم. 2 هفته خیلی سخت را برای بحث مدارک پرسنلی باشگاه داشتیم. این مرحله را که رد کردیم، بحث بعدی معیار ورزشی بود. در این مورد یکی از مشکلات بحث توسعه جوانان (فوتبال پایه) بود. چون 2 سال مجوز نگرفته بودیم، برنامه‌ای هم برای توسعه جوانان وجود نداشت. خودم این موضوع را نوشتم و با هماهنگی خطیر انجام دادم. بعد از مدتی رفت و برگشت به سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون توانستیم تاییدیه این موضوع را بگیریم

مورد بعدی ارتباط چندانی با باشگاه استقلال نداشت و نیاز بود مسئولان دیگری هم همکاری کنند. میرغفاری در این باره گفته است: «یکی از مهم‌ترین مباحث، بحث زیرساخت بود. در این بخش باید قرارداد ورزشگاه آزادی و همچنین ورزشگاه امام رضا(ع) را منعقد می‌کردیم. مدارک دیگری هم از ورزشگاه آزادی نیاز بود. بحث طرح تخلیه اضطراری ورزشگاه آزادی بود. مراجع ذیصلاح هم باید امضا می‌کردند. چون چندین سال این طرح در ورزشگاه آزادی وجود نداشت، خودم دوباره این موضوع را نگارش کردم و در اختیار وزارت ورزش قرار دادم تا برای آینده هم استفاده کنند. توانستیم امضای یگان ویژه، شورای تامین و آتش نشانی را هم بگیریم که در سامانه بارگذاری شد

1359