حل مشکلات ورزشگاه آزادی؛ خبری که باورش سخت است

حل مشکلات ورزشگاه آزادی؛ خبری که باورش سخت است

پایگاه خبری فوتبالی- آیا گواهینامه انطباق با الزامات AFC برای مجموعه ورزشی آزادی صادر شده است؟

به گزارش فوتبالی، امروز کانال خبری وزارت ورزش از قول مدیر مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد که پس از بررسی های متعدد شرکت بین المللی مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت، گواهینامه انطباق با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای  استادیوم آزادی صادر شد تا پس از ارسال به AFC به تایید نهایی برسد. این ادعا در حالی مطرح شده که مشاهدات میدانی دو روز قبل خبرنگار فوتبالی از ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد که عملیات ترمیم برخی از سکوهای ورزشگاه آزادی کماکان ادامه دارد.

از طرف دیگر مصطفی زارعی رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، ادعای مدیران مجموعه ورزشگاه آزادی را زیر سئوال برده چرا که او گفته:" هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و تا زمان آغاز رسمی این روند نمی‌توان اظهارنظری درباره شرایط باشگاه‌ها داشت. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران تعلیق است و برای همین هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این سؤال را بهتر است از افرادی که آن را اعلام کرده‌اند، جویا شوید. رفع تعلیق باید توسط AFC رسماً اعلام شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است. شرکتی که که ظاهرا به ورزشگاه آزادی مدرک داده صرفا گواهی ایمنی استادیوم را صادر کرده است."

کاظم اولیایی عضو سابق کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای خبر مطرح شده درباره ورزشگاه آزادی را اینگونه نقد کرده است:" صدور مجوز حرفه‌ای مرجع مشخص دارد، اما انشالله این فرار به جلو نباشد و آنها این مجوز که گرفتند را به دپارتمان صدور مجوز ارائه دهند. بررسی این مسائل مرجع مشخص دارد و به استناد ماده ۵۸ اساسنامه فدراسیون، صدور مجوز، برعهده کمیته بدوی و تجدیدنظر است. امیدوارم مدیران شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی این مجوز را منتشر کنند و بگویند که از چه دستگاهی این مجوز را دریافت کرده‌اند چون همانطور که گفتم صدور مجوز برعهده کمیته بدوی است. مرجعی که آقایان اعلام کردند را نمی‌شناسم و امیدوارم آخر ماجرا اینطور نباشد که بگویند هزینه کردیم اما مرجع درستی انتخاب نکردیم.

نکته دیگری که باعث شده باور خبر صدور مجوز حرفه‌ای برای ورزشگاه آزادی سخت باشد، 60 ایرادی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این مجموعه گرفته است. ایرادهایی مانند استاندارد نبودن تیرک دروازه، گیت های ورودی و خروجی تماشاگران، تعداد دوش های رختکن، نور ورزشگاه و … از جمله موارد ایراد گرفته شده از سوی نمایندگان ای اف سی است و اینکه ورزشگاه آزادی در سریعترین زمان ممکن تمام این ایرادها را برطرف کرده باشد، اتفاقی نیست که بتوان به راحتی آن را باور کرد. البته که امیدواریم ما اشتباه کرده باشیم!

7655