نتایج مشابه استقلال و پرسپولیس در دو هفته متوالی؛ رقابت شانه به شانه یعنی این!

نتایج مشابه استقلال و پرسپولیس در دو هفته متوالی؛ رقابت شانه به شانه یعنی این!

پایگاه خبری فوتبالی- هرچقدر به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم رقابت سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی هم نزدیک‌تر و حساس‌تر می‌شود.

به گزارش فوتبالی، لیگ بیست و سوم به هفته‌های پایانی خودش نزدیک شده است و رقابت قهرمانی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس به اوج حساسیت رسیده است. تنها 4 هفته به پایان لیگ باقی مانده است اما حدس زدن نام تیم قهرمان یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست!

در حال حاضر استقلال با 57 امتیاز و تفاضل گل 21+ در صدر جدول است و پرسپولیس با 56 امتیاز و تفاضل 21+ در رده دوم ایستاده است. استقلال 36 گل زده و 15 گل خورده و پرسپولیس 35 گل زده و 14 گل دریافت کرده است.

همان طور که می‌بینید دو تیم با کمترین فاصله ممکن نسبت به هم دارند بهسمت  انتهای لیگ حرکت می‌کنند. استقلال در 4 بازی پایانی باید با تیم‌های فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان بازی کند. پرسپولیس هم در 4 مسابقه آخرش در لیگ با تیم‌های هوادار، شمس آذر قزوین، استقلال خوزستان و مس رفسنجان روبرو خواهد شد.

از چند هفته پیش بود که سرخابی‌های پایتخت خودشان در جنگ تیم‌های بالای جدولی خودشان را از بقیه رقبا مثل سپاهان و تراکتور جدا کردند. آن روزها فاصله دو تیم اینقدر نزدیک نبود و استقلال نسبت به پرسپولیس چند گام نزدیک‌تر به قهرمانی به نظر می‌رسید.

اما همان روزها بحث معیار برتری در انتهای لیگ در صورت تساوی امتیازات مطرح شد. بحثی که جنجال‌های زیادی هم به همراه داشت. البته فاصله 5 امتیازی که استقلال با پرسپولیس داشت باعث شده بود احتمال تساوی امتیازات در پایان فصل کمتر به نظر برسد.

اما حالا دو تیم کمترین فاصله را از هم دارند. نکته عجیب این است که نتایج دو تیم در دو هفته اخیر هم کاملا مشابه بوده است و این باعث شده رقابت آنها در هفته‌های پایانی بسیار شانه به شانه و نزدیک باشد.

استقلال در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور با تساوی بدون گل متوقف شد و پرسپولیس در همین هفته مقابل سپاهان به تساوی بدون گل رسید. در هفته بیست و ششم پرسپولیس با نتیجه دو بر یک نساجی را شکست داد و استقلال در همین هفته با همین نتیجه از سد ذوب آهن گذشت. 

این برای اولین بار در این فصل است که استقلال و پرسپولیس در دو هفته متوالی دقیقا مثل هم نتیجه می‌گیرند. اتفاقی که نشان می‌دهد هیچ کدام از دو تیم قصد ندارند در رقابت برای قهرمانی کوتاه بیایند و همین باعث شده در هفته‌های پایانی شاهد یک رقابت پایاپای بین سرخابی‌های پایتخت باشیم.

1359