رای 4 میلیاردی برای مهاجمی که گل نزد؛ شهباززاده دقیقه‌ای ۳۰ میلیون!

رای 4 میلیاردی برای مهاجمی که گل نزد؛ شهباززاده دقیقه‌ای ۳۰ میلیون!

پایگاه خبری فوتبالی- بازهم باشگاه استقلال در یک پرونده کمیته تعیین وضعیت محکوم شد. احکام محکومیت مالی پیاپی درحالی علیه آبی‌ها صادر می‌شود که برخی از شاکیان را کسی نمی‌شناسد. در این میان اما یک نام، شناخته شده بود: سجاد شهباززاده.

به گزارش فوتبالی، طبق رای کمیته تعیین وضعیت، استقلال می‌بایست مبلغ 4 میلیارد تومان به سجاد شهباززاده پرداخت کند. زمان صدور این رای اما یک نوستالژی را ایجاد کرده است. صدور رای در هفته‌ای که استقلال با نساجی بازی دارد و سجاد شهباززاده‌ای که فصل قبل برابر همین نساجی، کاری کرد کارستان و همه رکوردهای خوب تیمِ ساپینتو را به باد فنا داد.

شهباززاده در 3 مقطع پیراهن استقلال را پوشید و هر بار نسبت به دوره قبلی، پسرفت کرد. مهاجمی که در مقطع اول یعنی در لیگ‌های ۱۴ و ۱۵ برای استقلال ۱۹ گل زد، مهاجمی که مقطع دوم یعنی در لیگ ۱۷ چندان به کار نیامد و مهاجمی که در آخرین مقطع یعنی لیگ ۲۲ نه‌تنها کمکی نکرد بلکه جلوی تاریخ‌سازی استقلال و ساپینتو را هم با خراب کردن آن موقعیت طلایی برابر نساجی، گرفت. 

شهباززاده در ۲ مقطع آخر حتی یک گل هم نزد: ۴ بازی با منصوریان، ۴ بازی با شفر و ۱۶ بازی با ساپینتو. او در ۴ فصل استقلالی بودن ۱۹ گل زد ولی در ۲۵ بازی آخرش حتی یک گل هم نزد. هر ۱۹ گل شهباززاده برای استقلال متعلق است به مقطع اول حضورش. او برای استقلال ۵ گل هم در ۱۰ بازی جام حذفی زد و کارنامه‌اش با آمار کلی ۹۰ بازی، ۲۴ گل و ۱۲ پاس گل شکل گرفت.

شهباززاده، اولین خرید استقلال برای لیگ ۲۲ بود. بازیکنی که قبل از انتخاب ساپینتو با آبی‌ها قراردادی دو ساله بست که تا ۹ تیر ۱۴۰۳ اعتبار داشت. گفته شد که او برای سال اول، ۱۲ میلیارد تومان از استقلال به عنوان رقم پایه می‌گیرد و حدود ۴ میلیارد هم آپشن دارد و این مجموع در فصل دوم به ۲۰ میلیارد می‌رسد. البته خبری از فصل دوم نبود و شهباززاده بعد از یک سال، استقلال را به مقصد مس رفسنجان ترک کرد.

حالا اما در فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل، استقلال محکوم است تا ۴ میلیارد تومان به او پرداخت کند. با این رقم و در بهترین حالت، شهباززاده برای یک فصل حضور در لیگ ۲۲، حدود ۱۵ میلیارد از آبی‌ها پول گرفته است و چه عملکردی برای این رقم داشته؟ یک پاس گل در ۵۰۲ دقیقه که آن هم در جام حذفی بود؛ دقیقه‌ای تقریبا ۳۰ میلیون تومان که می‌شود حقوق ماهانه یک کارمند خوب!

5390