جنگ صدر و قعر به کوپال سپرده شد؛ رکوردِ قرمز، طلسمِ آبی

جنگ صدر و قعر به کوپال سپرده شد؛ رکوردِ قرمز، طلسمِ آبی

پایگاه خبری فوتبالی- کوپال ناظمی از سوی کمیته داوران، مامور قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم شد؛ داور متولد تهران ولی اصالتا اهل دیلم در استان گیلان و متولد اردیبهشت 1363.

به گزارش فوتبالی، ناظمی این فصل 11 بازی را سوت زده و در آنها 42 بار از کارت زرد استفاده کرده، 3 بار کارت قرمز از جیبش بیرون آورده و 6 پنالتی هم گرفته است. او این هفته برای هفتاد و یکمین بار در لیگ برتر قضاوت می‌کند. در 70 بازی قبلی، 222 اخطار، 6 کارت قرمز شامل یک اخراج مستقیم و 23 ضربه پنالتی در کارنامه او ثبت شده است.

این سومین قضاوت ناظمی برای پرسپولیس در این فصل است بعد از پیروزی 2 یک برابر شمس‌آذر و 2 صفر جلوی پیکان که هر دو در آزادی برگزار شد. استقلال خوزستان این فصل با سوت ناظمی، در خانه با ملوان یک یک کرد و به تقسیم امتیاز، رضایت داد.

ناظمی برای هیچ تیمی در دوران قضاوتش، بیشتر از پرسپولیس سوت نزده است: 11 بازی. در این بازیها، پرسپولیس 9 بار برنده شده، یک بار مساوی کرده و یک بار هم زمین را با شکست ترک کرده است. 15 اخطار، یک اخراج و 7 ضربه پنالتی هم از سوی ناظمی به سود قرمزها اعلام شده است. پرسپولیس هر 7 بازی آخرش را با قضاوت ناظمی را برده است. جالب و عجیب این که تنها باخت قرمزها با سوت ناظمی، در تهران و در هفته بیست و هشتم بوده است. پرسپولیس در 3 قضاوت آخر ناظمی صاحب 4 ضربه پنالتی شده است.

در کارنامه ناظمی، 4 بار قضاوت بازیهای استقلال خوزستان هم دیده می‌شود شامل یک برد، یک مساوی و 2 باخت به علاوه گرفتن 9 کارت زرد. استقلال خوزستان با قضاوت ناظمی، هرگز رنگ برد را در لیگ برتر ندیده و هر 2 بازی بیرون از خانه‌اش را باخته است.

این برای دومین بار است که قضاوت رویارویی پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر به کوپال ناظمی سپرده شده است. مرتبه قبلی در بازی برگشت لیگ هفدهم و در همین تهران بود که پرسپولیس با تک گل سیامک نعمتی در یک عصر بارانی موفق به شکست دادن مهمانش شد. 

قضاوت برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

لیگ 17: پرسپولیس یک- استقلال خوزستان صفر/ یک کارت زرد

لیگ 18: پرسپولیس یک- ماشین‌سازی یک/ یک کارت زرد و یک پنالتی (با ضربه علیپور، گل شد)

لیگ 19: پرسپولیس صفر- ذوب‌آهن یک/ 4 کارت زرد

لیگ 20: ذوب‌آهن یک- پرسپولیس 2/ یک کارت زرد

لیگ 21: پرسپولیس یک- نفت مسجدسلیمان صفر

لیگ 22: پرسپولیس یک- مس رفسنجان صفر/ یک کارت زرد و یک پنالتی (با ضربه لوکادیا، گل شد)

لیگ 22: پرسپولیس 2- نفت مسجدسلیمان صفر/ 2 کارت زرد و یک پنالتی برای رقیب (مهار شد)

لیگ 22: مس کرمان یک- پرسپولیس 3/ یک کارت زرد و 2 پنالتی (با ضربات ولسیانی، گل شد)

لیگ 23: پرسپولیس 2- شمس‌آذر یک/ 2 کارت زرد، یک کارت قرمز (علی نعمتی)، یک پنالتی (با ضربه گولسیانی، گل شد) و یک پنالتی برای رقیب (مهار شد)

لیگ 23: پرسپولیس 2- پیکان صفر/ یک کارت زرد و یک پنالتی (با ضربه کنعانی‌زادگان، گل شد)

مجموع: 8 برد- یک مساوی- یک باخت- 14 اخطار- یک اخراج- 7 پنالتی- 2 پنالتی برای رقیب

قضاوت برای استقلال خوزستان در تاریخ لیگ برتر

لیگ 17: پرسپولیس یک- استقلال خوزستان صفر/ 3 کارت زرد

لیگ 18: سپاهان 2- استقلال خوزستان صفر/ 4 کارت زرد

لیگ 23: اسقلال خوزستان یک- ملوان یک/ 2 کارت زرد

مجموع: بدون برد- یک مساوی- 2 باخت- 9 اخطار

5390