نکته عجیب در جدول دورِ برگشت؛ پیکان و هوادار دوقلو شدند!

نکته عجیب در جدول دورِ برگشت؛ پیکان و هوادار دوقلو شدند!

پایگاه خبری فوتبالی- نتایج دو تیم تهرانی در دور برگشت با هم مو نمی‌زند!

به گزارش فوتبالی، مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شد و حالا فقط 5 هفته تا پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده است. با انجام بازی‌های این هفته هر تیم در دور برگشت 10 بازی انجام داده است.

مرور جدول برگشت نشان می‌دهد پرسپولیس با کسب 24 امتیاز همچنان بهترین تیمِ نیم‌فصل دوم است و استقلال با کسب 22 امتیاز دومین تیم برتر جدول دور برگشت لیگ محسوب می‌شود.  در واقع دو تیم تهرانی اختلاف کمی از نظر نتیجه‌گیری در نیم‌فصل دوم با هم دارند.

اما یک اتفاق عجیب و استثنایی دیگر هم در جدول دور برگشت افتاده است که دو تیم دیگر تهرانی یعنی هوادار و پیکان آن را رقم زده‌اند. هوادار و پیکان هر دو 14 امتیاز در دور برگشت گرفته‌اند و در رده‌های ششم و هفتم این جدول قرار دارند.

این موضوع چیز عجیبی نیست اما چیزی که شگفت‌آور است این است که عملکرد این دو تیم در همه آیتم‌های جدول در نیم‌فصل دوم کاملا برابر است. در هیچ کدام از این آیتم‌ها تفاوتی بین دو تیم دیده نمی‌شود.

در نیم‌فصل دوم هوادار و پیکان 3 برد، 5 تساوی و دو شکست را به تجربه کرده‌اند. هر دو تیم 15 گل زده‌اند و 15 گل هم دریافت کرده‌اند و طبیعتا تفاضل‌گل‌شان مثل هم صفر است و در امتیاز 14 با هم برابر هستند!

این نتایجِ کاملا مشابه باعث شده دو تیم تهرانی مثل دوقلوها به نظر برسند که هیچ تفاوتی با هم ندارند. نه تنها در فوتبال ایران، بلکه در هیچ چای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد که دو تیم پس از 10 بازی (چه در دور رفت و چه در دور برگشت) با هم برابر باشند. اما هوادار و پیکان به کلی تصادفی و ناخواسته این اتفاق را رقم زده‌اند.

جالب این که دو تیم حدود دو هفته پیش در بازیِ برگشت لیگ بیست و سوم با هم روبرو شدند که آن بازی هم با تساوی دو بر دو تمام شد!

1359