نکته مشترک همه قهرمانی‌های لیگ برتری استقلال؛ بهترین خط دفاع

نکته مشترک همه قهرمانی‌های لیگ برتری استقلال؛ بهترین خط دفاع

پایگاه خبری فوتبالی- بهترین خط دفاع شاید شرط کافی برای قهرمانی در لیگ برتر نباشد ولی قطعا جزو شروط لازم است.

به گزارش فوتبالی، طبق آمار در 8 دوره اخیر لیگ برتر، 7 بار تیمی قهرمان شده که صاحب بهترین خط دفاع فصل بوده (و تنها دوره‌ای که این اتفاق رخ نداده، استقلال صاحب بهترین خط دفاع بود) و این عدد به 11 قهرمان در 15 دوره اخیر می‌رسد. 

در تاریخ لیگ برتر، 6 بار بهترین خط حمله قهرمان شده، 12 بار این عنوان به بهترین خط دفاع رسیده، 3 قهرمان هر دو خط را به عنوان برتر داشتند و 7 فصل هم قهرمان فاقد این دو عنوان بوده است. استقلال در تاریخ 22 دوره‌ای لیگ برتر، 6 بار بهترین خط دفاع را فصل را داشته که در 4 مرتبه‌اش، قهرمان شده است. آنها در این فصل هم صاحب بهترین خط دفاع هستند و باید منتظر ماند و دید این عنوان یعنی فتح پنجم یا ناکامی سوم؟

* لیگ 5

اولین قهرمانی استقلال درحالی رقم خورد که تیمِ قلعه‌نویی صاحب بهترین خط دفاع فصل بود با خوردن 17 گل در 30 بازی یعنی هر بازی 0.57 گل خورده. نزدیک‌ترین رقیب آنها در این آیتم، سایپا بود که 21 بار دروازه‌اش باز شد.

* لیگ 8

قهرمانی دراماتیک فصل درحالی به نام استقلال زده شد که آنها هم بهترین خط حمله را داشتند (با زدن 70 گل) و هم صاحب بهترین خط دفاع فصل بودند با خوردن 34 گل در 34 بازی یعنی به طور متوسط هر بازی یک گل خورده که آماری مشترک با سپاهان بود.

* لیگ 12

هت‌تریک قهرمانی قلعه‌نویی با استقلال در تاریخ لیگ برتر بازهم با عنوان بهترین خط دفاع فصل ثبت شد. 

آبی‌ها در 34 بازی 18 بار دروازه‌شان باز شد که آمار 0.53 گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده در این آیتم، مس کرمان بود با 22 گل خورده.

* لیگ 21

قهرمانی رویایی با فرهاد مجیدی، دو نکته ویژه داشت: بدون باخت بود و طبق معمول با بهترین خط دفاع. استقلال در 30 بازی تنها 10 گل خورد یعنی 0.33 گل خورده در هر بازی. نزدیک‌ترین خط دفاع، سپاهان و پرسپولیس بودند با 21 گل خورده یعنی بیشتر از 2 برابر استقلال.

* مثال نقض

استقلال در لیگ‌های اول و هجدهم، صاحب بهترین خط دفاع فصل شد ولی نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در لیگ اول، تیم پورحیدری 21 گل در 26 بازی خورد ولی جام را در روز آخر از دست داد. در لیگ هجدهم هم تنها 13 بار دروازه استقلال در 30 باز شد ولی خبری از دور افتخار با جام نبود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی