بیانیه تکمیلی استقلال در ادامه بیانیه توصیه‌آمیز به امیر قلعه‌نویی

بیانیه تکمیلی استقلال در ادامه بیانیه توصیه‌آمیز  به امیر قلعه‌نویی

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال دیشب یک بیانیه منتشر کرد که به نوعی نشان داد از نیمکت‌نشینی بازیکنانش در تیم ملی به ستوه آمده است. بیانیه‌ای که موجی از موافقت و مخالفت را ایجاد کرد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال دیشب در بیانیه‌ای که منتشر کرد با استناد به نظرسنجی برنامه نوروز فوتبالی شبکه ورزش – که بر اساس آن، آرمین سهرابیان، بهترین مدافع میانی سال گذشته از دید کارشناسان و مردم بوده – از کادر فنی تیم ملی به صورت غیرمستقیم انتقاد کرده که چرا این بازیکن، جایی در فهرست اخیر تیم ملی ندارد.

اما موضوعی که بیانیه استقلال را عجیب و جالب توجه کرده بود، درخواست این باشگاه از امیر قلعه‌نویی برای بازی دادن به سیدحسین حسینی و ابوالفضل جلالی جلوی ترکمنستان در عشق‌آباد بود.

در نگاه اول، این بیانیه را می‌توان نشانه حمایت باشگاه استقلال از بازیکنان ملی‌پوشش دانست اما وقتی این موضوع، سوژه برخی کانال‌های هواداری استقلال و حتی تیمهای دیگر هم شد، مشخص شد که این باشگاه یک تابوشکنی انجام داده است. بیانیه استقلال از این جهت بی‌سابقه بود که تاکنون هیچ باشگاهی چنین بیانیه‌ای نداده بود.

موضوعی که سوژه یادداشت سایت خبرآنلاین هم شده و این سایت درباره بیانیه باشگاه استقلال نوشته است:" اقدام باشگاه استقلال به نوعی دخالت در تصمیمات کادر فنی تیم ملی است و حتی ممکن است روی وضعیت بازیکنان ملی‌پوش این تیم تاثیر منفی هم بگذارد."

نکته مهم اینکه طی دو سه روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند با توجه به اینکه ترکمنستان در بازی رفت نتوانست حریفی دردسرساز برای تیم ملی باشد، این احتمال وجود دارد که امیر قلعه‌نویی تصمیم بگیرد در بازی برگشت مقابل این تیم، به برخی نفرات اصلی‌اش استراحت دهد و احتمال حضور سیدحسین حسینی و ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی تیم ملی وجود دارد اما حالا و با توجه به بیانیه باشگاه استقلال، حتی اگر امیر قلعه‌نویی برنامه‌ای برای این کار داشت، شاید در تصمیمش تجدیدنظر کند تا متهم به این نشود که به محض بیانیه یک باشگاه، فوری از ملی‌پوشان آن باشگاه در ترکیب تیمش استفاده کرده است. هر چند این احتمال هم وجود دارد که قلعه‌نویی بدون توجه به بیانیه هم استقلالی ها را بازی بدهد.

نکته جالب اینکه تیم رسانه‌ای استقلال بعد از اینکه متوجه بازخوردهای مثبت بین هواداران و منفی بین برخی کانالها و رسانه ها شد، امروز در بیانیه‌ای جدید اعلام کردند که اصلا قصد دخالت در کار امیر قلعه‌نویی را ندارند و به تصمیمات او احترام می‌گذارند و هدفشان فقط حمایت از بازیکنان ملی‌پوششان بوده است.

1984