قدوس در عشق‌آباد؛ این بازی با بازیِ رفت فرق دارد (عکس)

قدوس در عشق‌آباد؛ این بازی با بازیِ رفت فرق دارد (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی – غیبت سردار در بازی فردا باعث می‌شود قدوس در این مسابقه وضعیت متفاوتی داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران فردا در چهارمین بازی‌اش در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در عشق آباد مقابل تیم ملی ترکمنستان قرار می‌گیرد. بازی رفت دو تیم روز دوم فروردین در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که با نتیجه 5 بر صفر به سود ایران پایان یافت.

یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران در مسابقات اخیر (جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی 2026) سامان قدوس است که در بازی قبلی ایران و ترکمنستان هم 70 دقیقه برای تیم ملی بازی کرد. 

قدوس در سال 2017 و زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی بود به تیم ملی ایران دعوت شد. اما چه در دوران کی‌روش و چه در دورانی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود چندان در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت.

با آمدن امیر قلعه‌نویی اما وضعیت برای سامان تغییر کرد و حالا این بازیکن خلاق، خوش‌فکر و باهوش تبدیل به یکی از ارکان اصلی تیم ملی شده است. حالا همه به یک چشم دیگر به این بازیکن نگاه می‌کنند و از او توقع بیشتری دارند.

سامان در بازی رفت مقابل ترکمنستان نمایش خوبی داشت و توانست در طراحی حملات تیم ملی نقش مهمی ایفا کند. در آن مسابقه حضور سردار آزمون و مهدی طارمی در نوک حمله تیم ملی و تحرک این دو نفر باعث می‌شد قدوس هم کار راحتی برای طراحی حملات داشته باشد.

اما بازی فردا با بازی رفت تفاوت دارد. در بازی فردا سردار غایب است و به همین دلیل ممکن است نقش قدوس و حتی پست بازی او هم تغییر کند. اما حتی اگر پست او هم عوض نشود با غیبت سردار، کار برای قدوس هم کمی‌ سخت‌تر و یا متفاوت‌تر خواهد شد.

به هر حال هماهنگی سردار و طارمی باعث می‌شد کار برای هافبک‌ها هم راحت‌تر شود اما فردا سردار نیست و شاید این مساله کار را برای قدوس سخت‌تر کند. با این وجود انتظارات از قدوس همان است که بود. طراحی متنوع حملات و پاس‌های طولی و عمقی و ارسال‌های دقیق در محوطه جریمه ترکمنستان.

1359