دفاعیه نه چندان قابل دفاع؛ ازبکستان در همین زمین 3 گل زده بود!

دفاعیه نه چندان قابل دفاع؛ ازبکستان در همین زمین 3 گل زده بود!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ایران با یک نمایش نه چندان خوب موفق شد ترکمنستان را در عشق آباد شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران ساعتی پیش موفق شد در شهر عشق‌آباد با یک گل از سد تیم ملی ترکمنستان بگذرد. با این پیروزی تیم ملی 10 امتیازی شد و صعودش را به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 و همچنین مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا 2027 قطعی کرد.

این پیروزی از این جهت که باعث صعود تیم ملی شد اهمیت داشت. در ضمن اولین پیروزی ایران در خاک ترکمنستان هم بود و از این جهت یک پیروزی مهم به حساب می‌آید.

اما واقعیت این است که نمایش تیم ملی در این مسابقه چنگی به دل نزد. انتظار می‌رفت شاگردان امیر قلعه‌نویی در مقابل تیم 142 رنکینگ فیفا نمایش بهتر و هجومی‌تری داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد و حتی در برخی دقایق مسابقه بیم آن می‌رفت که ترکمنستان بازی را مساوی کند!

نکته جالب این است که از همان تصاویر تلویزیونی مشخص بود که زمین چمن مصنوعی مسابقه کیفیت چندان خوبی ندارد و روی کار دو تیم به ویژه تیم ملی ایران تاثیر منفی گذاشته است.

اما این مساله به تنهایی نمی‌تواند توجیه کننده نمایش نه چندان خوب تیم ملی باشد. چرا که شرایط زمین برای هر دو تیم یکسان بود و البته که تیم ملی قبلا هم در چنین زمین‌هایی بازی کرده بود.

البته قابل پیش‌بینی بود که کادر فنی تیم ملی بعد از مسابقه به مساله کیفیت زمین اشاره کند و نمایش نه چندان خوب تیم ملی را با مشکل مصنوعی بودن زمین چمن مسابقه توجیه کند.

اما کافی است به یاد بیاوریم تیم ملی ازبکستان در همین زمین با ترکمنستان بازی کرده و موفق شده با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست بدهد. در روز 25 آبان 1402 و در روز اول مسابقات انتخابی جام جهانی در این گروه ازبکستان در عشق آباد با نتیجه 3 بر یک میزبانش را شکست داد.

البته که پیروزی 3 بر یک ازبکستان در عشق آباد نباید باعث شود ایران هم دقیقا همان نتیجه را در برابر ترکمنستان بگیرد اما مساله این است که فوتبالدوستان ایرانی نمی‌توانند توجیه بد بودن کیفیت زمین چمن را به عنوان دلیل نمایش نه چندان خوب تیم ملی بپذیرند. آنها از تیم ملی انتظار دارند مقابل تیمی مثل ترکمنستان در هر زمینی یک بازی قابل قبول ارائه بدهد.

1359